Februari

På fredag direkt efter jobbet styr jag Gulingen mot andra sidan av landet. Jag skäms för att våldgästa systeryster så oförskämt kort och tar med sovsäcken för att underlätta mesta möjligt. Jag kommer fram sent och sticker tidigt på lördagen, hej och hejdå, trevlig värre.
Nio på morgonen landar Anna på Arlanda, och för att jag ska ha tid på mig att köra vilse, hamna i bilkö, leta parkering och köra fel igen bör jag lämna Spånga och syskonbarnen i ottan! Jag ska låna Oos GPS, men spanar redan nu på de övriga destinationerna i huvudstaden. Det känns lite läskigt att köra på egen hand i 08-land så en intalad trygghet kan vara att veta på ungefär åt vilket väderstreck man ska söka sig i alla fall! Eller snarare vilken del av den superstressade stan. Inte för att det lär säga mig något när jag väl rattar omkring på plats men ändå. Anna får vara min navigatör, så tillsammans kan vi ägna oss åt nervös sightseeing och finna nya spännande(?) platser i Stockholms förorter. :o)

Mycket snö hemma nu. Wee!! :oD


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tar gladeligen på mig ansvaret att vara navigatör. Vad bör en sådan packa ned i väskan? Ska jag resa lätt eller behöver jag ta med aftonklänningen, våtdräktsutrustningen eller skoteroverallen? :o) Hu, vad jag längtar efter att få träffa dig! Oavsett vad du har hittat på för tokerier. :o)

2010-02-01 @ 13:22:19
Postat av: Linda till Anna

Haha, du kan resa lätt! Behöver faktiskt bara det du står och går i, för vem vet hur mycket kläder du får behålla (på)?! ;o)

Ser också fram emot helgen!! :oD

2010-02-01 @ 14:19:16
Postat av: Anna

Nej, jag är inte alls orolig... Gulp! ;o)

2010-02-01 @ 15:54:45
Postat av: Elin

Roligt att snurra runt i kungliga Hufvudstaden...Skönt att ha gps till hjälp i alla fall, och sen även Anna :)

2010-02-02 @ 08:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0