Vi har problem!


Jag har precis lagt omkull mig i soffan när jag hör Oo bakom mig: "-Vi har stora problem..."
Han har dragit undan mattan och visar på att rejäl upphöjning av klinkersplattorna en bit innanför skjutdörrarna.
Samtal tar vid till försäkringsbolag, och just nu väntar vi på deras besked om de anser det vara så akut att de skickar ut någon nu eller väntar till måndag.

Jag som innehar mästartiteln i att måla upp skräckscenarion får plötsligt en oväntad konkurrent, då Oo i princip ställt in julen, konstaterat att vi får flytta eftersom h-e-l-a golvet kommer att behöva brytas upp. Dvs inte bara ytan som rest sig, utan hela golvet som hänger ihop med den berörda ytan, vilket innefattar 80 procent av hela huset: Kök, lilla badrummet, tvättstuga, hall, skrubb och vardagsrum.
Teknikern hade en teori att problemet låg i golvvärmen eftersom om läckan kommit utifrån hade golvet rest sig intill fasaden och inte mitt i. Så nu har vi stängt av den och är tacksamma att det inte är tjugo minusgrader ute. Något gott utav tövädret ändå...

Kommentarer
Postat av: Anna

Oops! Har det hänt nu? Eller kan det ha varit länge? Hoppas att det inte är så allvarligt!

2010-12-11 @ 14:55:20
Postat av: Linda till Anna

Tror inte det kan ha varit länge, då vi borde ha märkt det då. Men det kan ju ha varit så lite innan att det inte märktes iofs... :o/

Nej, vi hoppas verkligen att det inte är så illa. Men tajmingen kunde ju inte bli sämre...

2010-12-11 @ 15:10:50
Postat av: Anonym

Ojojoj... attans, men hoppas att det inte är så allvarligt och att ni slipper bryta upp hela golvet! Tänk att Johan "det löser sig" Iglamyhr kan reagera sådär också.. ;)

2010-12-11 @ 20:44:31
Postat av: Elin

Det var jag som skrev kommentaren ovan...

2010-12-11 @ 20:45:03
Postat av: Linda till Elin

Ja, han kanske är mänsklig trots allt? ;o)

2010-12-11 @ 21:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0