Last day

Kallare igen med över 10 minusgrader hemmavid, men elementet jobbar på bra. Ger mig för sista gången på länge ut i morgonrusningen med samma syfte som de andra i lämmeltåget: En ny arbetsdag. För tillfället känns det ganska ok ändå, som att jag ska gå på lite ledighet och den sköna känsla som det brukar innebära. Jag har nog inte riktigt insett att det handlar om flera månaders "ledighet". Undrar hur jag kommer att finna den - mammaledigheten? En del älskar den och vill vara hemma så länge det bara går, andra vantrivs otroligt och andra genomför den som en ren skyldighet. En del tycker spädbarnstiden är bäst, en del inte.

Oo kom hem från sin innbandy precis när jag klev ur badkaret. Med svettrufsig frisyr står han i dörröppningen och säger med lätt förundrad röst: "-Jag ska bli pappa!"
Det är ju gott att det börjar sjunka in innan det är ett faktum i alla fall. :o) Men det är väl som för mig själv, ibland kommer den insikten, men man fattar det ändå inte riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0