Fortsätter tema jul

Kom att tänka på filmer, filmer som jag förknippar med julen. Det är både gamla och nya och tänkte lista de jag kommer ihåg. Det känns som det finns fler som fallit mig ur minnet, men som är väldigt bra. Vilka julfavoriter finns där ute egentligen?

Mina som jag kommer på just nu är:
Trolltyg i tomteskogen (Klassiker!)
Love actually (Bara SÅ mysig! Vilken ministory är bäst?)
Karl-Bertil Jonssons julafton ("TYST! Jag ser på tv!!")
Medan du sov (Bill Pullman!)
Ensam hemma 1 (Sågs måånga gånger när den kom!)

(-Var e Fjant!? -Här e jag!!)

Sedan förknippar jag alltid Ivanhoe med jultid, även om det är nyårsfilm. Men man måste ju alltid få störa sig på att han väljer mesiga Rowena istället för Rebecca!

Bland Love Actuallys små parallellhistorier tycker jag själv nog bäst om den med Hugh Grant respektive Colin Firth. Kanske Colin Firths är snäppet mysigare, men blir så varm i hjärtat varje gång jag ser den filmen!


(Myspys!)

Åh, nästan så man vill hem och se på den nu! Har den ju såklart i bokhyllan!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Trolltyg i tomteskogen har just kommit ut på dvd!!! De har tydligen inte haft rättigheter att sälja den tidigare men nu så. :o)



Love actually: jag gillar storyn med han som är kär i sin bästa kompis fru...

2010-12-02 @ 14:16:48
Postat av: Linda till Anna

Ååh, man tycker så synd om honom!!

Ah, det var pga nåt sånt som Trolltyg inte visats på tv på länge heller har jag för mig!

2010-12-02 @ 15:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0