Kvällen

Fick ett brev på posten. Oo trodde det var en fortkörningsgrej (hrmpf!), men det är visst dags för fortbildning för att behålla ordningsvaktsförordnandet. Var det verkligen tre år sedan sist? Tiden går! Såg de alternativa kurstiderna, och undrade hur det skulle gå med de praktiska övningarna som batongträningen med magen! Men så såg jag att det är först från januari till maj, så jag får nog ta sikte på den där i maj!
Tycker det är bra att få repetera lagparagraferna litegrann, för det är ju några stycken att hålla reda på!

När jag lämnade jobbet var jag på sådant där jobbigt gråtmilt humör, och en snäll kommentar från Oo fick mig nästan att lipa inne på Ica i Gunnilse. Hopplöst!
Orkade inte bry mig i den förhatliga middagsmaten, så Oo tog hand om den medan jag dammsög, bytte sängkläder och körde igång en tvättmaskin. Praktiska göromål rensar skallen, fast sedan blev det lite mer jobbigt prat när vi benade i förmiddagens möte och mina tankar. Jag har inga problem att prata om uppväxten, men när det kommer till mina tankar som berör Oo blir det skitjobbigt. Samvetet, känslan av att svika, hans berättigade besvikelse över mina destruktiva tankar kring barnet, mina orättvisa tankar som är färgade av mammas malande år efter år.
Lade mig i bastun efteråt och gjorde sedan Oo sällskap i sängen framför "Fångarna på fortet". Försökte lösa en soduko, men körde fast nästan direkt - på nybörjarnivån! Observera att det inte var den lätta, utan nybörjare! Min hjärna är mos. Lyckades med Oos hjälp till slut lösa två.
Idag ska jag vara med som deltagare på combatpasset i Kållered, "mitt" pass! Måste ju komma igång med träningen mera regelbundet när jag nu inte längre har instruerandet som morot. Peppades lite när barnmorskan på träffen betonade hur viktigt det var, samt att en av tjejerna i gruppen tränade tre gånger i veckan, bland annat combat, trots foglossingar! Man kan ju anpassa övningarna lite, men slag-kombinationerna ska ju inte vara några större problem, även om det är mycket höfter inblandade där. Det är väl framför allt hoppande och utfallande rörelser man ska undvika. Shit, jag kommer att vara helt slut!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, tiden går fort. Gå du på träningen så länge du kan och om det är nåt som känns fel vet du ju det till nästa gång. Du kommer säkert att vara en av dem som kan träna tills dagen innan bebis ploppar ut. ;o)



Kramkram!

2010-08-26 @ 13:59:00
Postat av: Stefan

Du blir nog den första som föder med en kickspark! :o)

2010-08-26 @ 16:21:50
Postat av: Stoffe

Hmmmm så det första Oo tänkte på var fortkörningsböter???

Är det nu jag ska börja bli orolig?

2010-08-26 @ 18:06:26
Postat av: Linda

Anna: Haha, man kan ju hoppas! Xo)



Stefan: Möjligtvis en eller flera sparkar av smärta!! XoS Urgh!



Stoffe: Vadå? Orolig för vad?? Höhö!

2010-08-26 @ 18:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0