Got it!

De som är hågade på surströmming här nere har inget lätt jobb att hitta den! När jag lämnade jobbet för att styra mot Lerum där jag erinrat mig att jag sett burkarna fick jag en snilleblixt: Hallå, varför ska jag hela vägen ut till Lerum när det finns femtioelva stora butiker på vägen? Bäst att ringa och kolla.
Ica Focus: "Nej tyvärr" (varför i hela friden skulle vi ha det?)
Ica Maxi Mölndal: "Kanske nästa vecka..."
Coop Forum Bäckebol: "Nej tyvärr!" (Va? Nån som frågar? Kanske vi skulle beställt en pall ändå?)
Ica Maxi Partille: "Haha, nej vi har ingen rutten fisk här!"

Fick ringa Lerum för säkerhets skull så mina ögon inte lurat mig, men där fanns de fortfarande minsann, de tre burkar jag sett när vi varit där några veckor tidigare! Fick frågan om de skulle lägga undan dom åt mig, men hade en känsla av att det inte behövdes...
Brummade hela vägen ut, in i den fullsmockade Kvantum-butiken (jättefin men väldigt trånga gångar) och där var de stackars tre burkarna, alldeles dammiga! Hahahaha! Köpte dock bara en då jag tror det räcker. Xo)
Tyvärr ärade gäster måste jag meddela att ni kommer att måsta rensa de sura strömmingarna själva, för av det digra utbudet i Göteborgs stad fanns bara hela surisar att tillgå! Geggigt och mysigt kommer det att bli!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, nu blev jag ju sugen! Det är så gott!!! Jag får smaska i mig en glassbåt istället. :o)

2010-08-06 @ 19:36:30
Postat av: Elin

Oj oj, ska bli smaskigt detta ;)

2010-08-06 @ 21:35:01
Postat av: Linda

Hm...antar att jag väl får smaka också...för syns skull! Xo)

2010-08-06 @ 22:03:56
Postat av: Anna

Klart du ska! ;o)

2010-08-06 @ 22:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0