Dugg

Okej, jag förbisåg visst några av symptomen jag har. Brösten är tack och lov inte ömma längre och jag ståtar fortfarande med att fylla ut mina a-kupor! Xo)
Men huden och de finnar som har en förmåga att florera, framför allt vid sidan av nacken har nu en utbrytare som bosatt sig på näsan! Och den är ilsken också!

Jag har ju läst om att man är känsligare för tandköttsinflamma-tioner eller nåt sånt, och jag blöder nästan varenda gång jag borstar tänderna. Ska man köpa nån sådan där fluorskölj då eller? Inte kul att få problem med tänderna!

Oo kom hem från fotbollen igår, defekt efter att ha sträckt sig i ryggen, så idag linkar han omkring och luktar värmesalva från Jönköping (där vi köpte den).

Själv låg jag i sängen med handen på magen och kände tydliga buffar och puffar under lång tid. Men när Oo till slut fick dit handen så var det meditationsdags eller nåt. Och nu på morgonen är det full fart igen. Det känns verkligen helskumt! Det är verkligen något där, och det rör sig! 

Låg också och försökte föreställa mig samma läge några år framåt, en liten unge som kommer springade in genom sovrumsdörren för att ligga i mammas och pappas säng. Det gick bara inte!! Jag hade lika väl kunnat fantisera om att en panda skulle lufsa in och köra riverdance vid fotänden! Satte punkt för tankarna rätt snabbt.

Två Fiaspyor under natten och två (tre?) kisserier. Hade däremellan trevliga drömmar om hångel med en Sportlifekollega! Hahaha! Just det, mardrömmarna jag hade mycket i början av denna resa har avtagit. Mina nattliga toabesök är så invanda nu att jag nästan inte vaknar ordentligt. Försöker röja vägen från sängen till muggen innan jag lägger mig så jag sömngångaraktigt och i totalmörker hittar rätt utan otrevliga tåstötningar eller halvöppna dörrar. Det är bara när jag ska sätta mig ned som jag nästan bommat några gånger. Det måste vara en syn! En näck figur med gravidmage som robotaktigt går från sovrum till badrum och drattar på ändan bredvid toastolen! Xo)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, ja på Sportlife kan allt hända! ;)



Som blivande tandsköterska så skulle jag rekommendera fluor om du blöder. Det blir lättare för bakterier att få fäste och det ökar ju risken för att få karies. Fluoren stärker tänderna men påverkar inte fostret (om du inte tar för vana att dricka en flaska om dagens pga av märkliga gravid-cravings).

2010-08-19 @ 10:48:19
URL: http://miss-nea.blogspot.com
Postat av: Linda till Linnea

Tack för rådet! Lite orolig har jag allt varit, kan man skölja hur många gånger som helst, typ efter man ätit eftersom jag äter jämt nuförtiden? Xo) Eller spelar antalet gånger ingen roll?

Hehe, nej, jag tänker inte ge mig på att dricka den hur sugen jag nu än (urk) skulle kunna bli!

Vilken sort är bra då du som säkert vet? :o)

2010-08-19 @ 10:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0