Mera gnäll

Nu kräver strandade resenärer att flygbolagen ska betala mat och uppehälle. Är det tekniska problem med planet eller piloter som strejkar hade det kanske varit befogat, men när det är vulkanaska? Varför i hela friden ska flygbolagen straffas för att naturens beter sig, tja naturligt? Krävde vi Thailand på ersättning efter Tsunamin? (Fanns säkert några) Kan vi kräva gratis boende om huset rasar i en jordbävning med motiveringen att det ju inte är vårt fel! Tycker inte Ryanair behöver försvara sitt ställningstagande att enbart betala tillbaka flygbiljetten, och övriga som bjussar på två dagars uppehåll eller mer är väldigt hyvens. Visst är det tråkigt och kan bli rena ekonomiska katastrofen för en strandsatt familj, men att kräva flygbolagen på pengar för ett vulkanutbrott känns bara dummare än dumt.
Lite kul fann jag dock artikeln om alla hyrbilar som nu är spridda ute i Europa efter alla envägsresor och nu så förtvivlat behöver komma "hem" igen att de hyrs ut helt gratis! Stackars bilarna! :o)


Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att jag inte skickade iväg HELA mitt mail som jag skrev imorse. Där skulle du fått läsa riktigt gnäll. ;o)

2010-04-22 @ 12:29:25
Postat av: Linda till Anna

Hehe, ditt gnäll är ju befogat och består inte i att kräva pengar eller ansvar av någon! ;o)

2010-04-22 @ 12:55:10
Postat av: Anna

Hahaha, säg inte det. ;o)

2010-04-22 @ 14:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0