Hallå eller?

Hur kan en journalist(?) skriva något så enfaldigt? Hade han varit en av dessa resenärer som suttit fast på en flygplats någonstans skulle jag inte förvånas av att se honom på en bild, buttert poserande omgiven av sina väskor med ett krav på att någon skulle ställas till svars. Den där skuldfrågan igen, ansvaret som måste kunna läggas någonstans. Jag skulle inte bli förvånad om någon skulle skrika upp om stämning mot...mot... flygplanstillverkarna som inte konstruerats för att klara vulkanaska? Eller nej, Island som innehar sådana hemska vulkaner! Det grumsas över affärsmöten som inte blir av, bröllopsfester man nu inte kan delta i, hemresa från turistorter som skjuts upp. Sicket gnäll! Är det inte vulkanaska så är det översvämning eller igenfrusna tågspår. Den dagen naturens krafter drabbar oss så att människoliv går åt som jordbävningskatastrofer, tsunamis och massiva jordskred som på  många andra platser i världen, då kan vi sitta och posera med ledsna miner i tidningen för deras skull! Men nej, vi kan nog förvrida det också till eget psykiskt lidande för allt elände. Deras fel att jag mår så dåligt, se hur ledset jag poserar buhu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0