Bad tajming!

Det droppade in en uppmaning att nästa kvartal närmade sig och gå in och anmäl dig! Klart jag ska, bara för att upptäcka att den är söndagen den 30 maj! Var är jag då? Jo på ett plan på väg hem från Piteå! Jennys bröllop är bokat, spikat och klart och något jag absolut inte vill missa! Det enda som faktiskt kan stoppa är Eyjafjallajokull och/eller Katla (hur kan det bli så svårt och enkelt namn i samma land? Men å andra sidan har en del väldigt svårt att uttala Arvidsjaur korrekt)!
Men av alltings jäklighet och ännu ett exempel på I-landsproblem, så lyckas det alltså krocka så jag inte kan delta när BC 44 släpps. Äsch också! Nu blir det enbart dvd-plugg och häfte att lusläsa vilket jag bara behövt göra en gång tidigare. Klart det funkar, men det mest störiga är att materialet oftast skickas ut efter kvartalen, dvs ännu mindre tid att plugga innan releasen! Dessutom tjänar man så mycket pluggtid på att faktiskt få vara med och köra koreografin på riktigt första gången. Jag får helt enkelt försöka klämma in mig på något av Pernillas pass, trots att det alltid är knökafullt och vi instruktörer helst inte ska ockupera platser där, vilket det ofta görs ändå (undrar varför...).
Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge för materialet att skickas ut till oss som inte kan delta, men jag har ju hört om skräckexempel där det kommit en vecka innan releasen, eller till och med några dagar efteråt!
Håhåjaja, det blir nog ändå bra. Vem bryr sig om hundra år? Ikväll är det BC 43 som gäller och de som varit med från dess början har verkligen fått kläm på den nu! Nu allt eftersom de börjar bli mer vana vid combaten och inte behöver fokusera lika mycket på att bara hänga med i koreografin, kan jag börja peta lite mer på teknik och träffpunkter. Dom är så duktiga i mitt lilla Sisjögäng och otroligt kul att ha fått följa dom från början, bygga upp den lilla grupp vi nu blivit där ute! Ikväll kör vi igen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Får de som är på plats materialet i handen? I så fall skulle du ju kunna be någon snäll själ att ta ett ex åt dig?

2010-04-21 @ 15:10:40
Postat av: Linda till Anna

Eftersom man måste boka sig till kvartalerna och närvara för att personligen kvittera ut sitt material, går det tyvärr inte. Jag hade kanske kunnat boka och dyka upp senare för att kvittera ut det (inte populärt att ta en plats då det brukar vara väldigt fullt), men det blir FÖR sent innan vi är hemma.

2010-04-21 @ 16:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0