Privatlektion

Det var lite kyligt imorse! Till och med frost på sina ställen längs vägen. Jag kom mig iväg något tidigare för att lämna Gulingen hos farbror bildoktor i Hisingskärra. Fick en illgrön lånebil denna gång. En pigg och ny liten sak, där servon är så generös att ett pekfinger räcker för att ratta runt. Nackdelen med så nya bilar är dock att man bara behöver peta på bromsen för att man ska ha näsan i ratten!
Nu ska de se över orsaken till varför det vibrerar när jag bromsar, samt om det kanske är dags för en allmän service. Gulingen är uppe i 16800 mil nu, så den har puttrat på rätt bra! Oo ska lämna in Goldie om två veckor för att byta kamremspaket, men även något kullager och allmän service. Bara kamremspaketet skulle gå loss på över 10 000 spänn. Tjohej!

Fick en bild på Angeredsbron när jag lämnade bilverkstaden. Även denna morgon var den inhöljd i dimma, och vindkraftverket såg nästan spöklikt ut, där dess vingar roterade ut och in ur molnen!


Premiärpasset i Sisjön igår blev riktigt kul! Anläggningen, som till en början bara var en så kallad "Express", med enbart utbud för styrketräning och maskiner, har nu utökat med en gruppträningssal. De håller till ovanpå OnOff, och träningssalen var så ny att tjejen i receptionen, tidigare på dagen fått röja ut allt skräp och bråte som blivit kvar! Premiären skulle ha varit igår, men passen ställdes in pga för få deltagare. Nu fick alltså jag och en till inviga den! En stackars kvinna dök upp, men hon ville faktiskt köra ändå! Hon hade aldrig provat combat förut, så hon fick en riktig privatlektion. Det var riktigt roligt, och hon verkade tycka detsamma. Jag kunde gå igenom och visa teknikerna ordentligt mellan låtarna, och trots att jag slopade en låt, drog vi ändå över tiden. Det var kul! Det hade varit jobbigare om två-tre till varit där, som kunde combat sedan tidigare, plus denna nybörjare. Nu kunde jag fokusera bara på henne, och ge henne ett kul och givande pass!

Salen är jättefin, inte superstor, men jag gillar fönstren och ljuset. Den är inte riktigt klar ännu, men stereo och ljud var klart och fungerade, vilket är huvudsaken. Dock var ljuset lite för bra märkte vi sedan, då solen gått ned och jag tänkte dämpa belysningen lite till stretchen. Strålkastarna som lyser upp fasaden och OnOffs skylt, går snett nedifrån och nästan in genom fönstren. Och takbelysningen gick inte att reglera. Eftersom salen tidigare var en del av gymmet, går belysningen centralt. Så ska man släcka i salen, släcker man i hela gymmet! Det vore kanske något. Ljuset släcks överallt, "-Jaha, nu stretchar de i gruppträningen igen!"
Men det är inte så viktigt att kunna dämpa belysningen, jag gillade salen ändå! Nu ska man bara jobba för att få dit fler deltagare! Marknadsföringen har ju varit obefintlig, och bokningssystemet strular eftersom de håller på att byta. Enligt detta hade jag igår inga deltagare till Kållered idag, medan det gamla systemet visade över 20 dagen innan.
Tjejen från igår sade att i alla fall hon skulle komma igen nästa vecka, så vi får väl se. Kanske jag kan locka någon Kålleredian också ikväll? :o)
Väl hemma sitter Oo i soffan och leker med sin nya jobbdator. En gullig liten sak där skärmen kan vridas, samt har touch screen. Jag dreglade över den en liten stund, vill också ha! Nuförtiden sitter jag i princip bara vid min dator när räkningar ska betalas. Att skriva blogginlägg undviker jag, då det är så segt, och det tar en evighet att få in bilder! Därför är jag sugen på en liten bärbar sak, så jag enkelt kan skriva lite när jag vill, och var jag vill, utan att irritera mig över hur segt det går. Nu grejar jag med lite annat medan en bild laddas in! Snacka om att man drar sig för att blogga när man är hemma!


Kommentarer
Postat av: Oo

Snygg bil! :)



Puss

2009-09-17 @ 09:26:32
Postat av: Anna

Ang. ny dator: Du ska kanske prova iphonen då. Men den är nog lite för liten när jag tänker efter... :o)

2009-09-17 @ 12:25:36
Postat av: Linda till Anna

Hehe, ja den är lite väl stor som mobil, och väl pluttig som dator! :o)

2009-09-17 @ 15:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0