På bänken

Skåda mina nya fina bromsskivor! Skivor och klossar är bytta bak. Framtill klarar tydligen några mil till. Grundservice i form av oljebyte, kika på vindrutetorkare, kolla däcktryck och så vidare, gav summa summarum nästan femtusen pix. 
Naturligtvis hittade de andra grejer som behövde fixas, dock inget panikartat. Två paneler på undersidan, där en saknades och den andra var trasig, var saker som de nu inte hade hemma, men kunde beställas och ordnas om jag ville. Den trasiga panelen på undersidan hade jag lagt märke till förut, och har varit lite orolig att den skulle haka i någon utbuktning när jag backar en dag.
Nu ska det beställas så de kan få ordna det också vid tillfälle.

Igår blev det thaimiddag ute på Kållered innan träningarna.
 
Oo proklamerade pizza eller baguette, medan jag vill ha mer "riktig" mat innan passet. Har ju redan provat en kebabtallrik
en gång, som inte kändes riktigt rätt när man sedan skulle köra!
Idag blir det lunch på stan, eftersom jag nu ändå befinner mig här! Volvo har stoppdag, så jag sitter på Elankontoret i tre timmar! Förutom att dra in på gröna växter, kaffeautomater och sophämtning, så stänger de ned verksamheten under några sporadiska dagar. Idag är det i princip hela "kontorspersonalen" borta. Andra dagar håller fabriken stängt.

I förrgår plockade jag en fästing från underarmen. Jag misstänker att den följde med i något av barnens päls. Brr!

Igår såg det ut så här, vilket kändes lite oroväckande i samband med att det också liksom "stramade" när jag sträckte på armen. Men idag är det inte mer än en svullnad liknande ett myggbett, även om det vätskar lite från själva bettstället, och "stramar" minilite. Är nog ingen större fara.

Lunch på stan alltså, och kanske någon sväng i en affär eller två. Såg flaggor med Bok- och biblioteksmässan hela vägen förbi Nya och Gamla Ullevi, så kanske den är i helgen? (Kikar snabbt på nätet). Nästa helg var det visst.

Annars är det inte mycket planerat denna helg, vilket känns skönt. Innebandy imorgon, och vaktjobb på söndag. Det skulle ju bli fint väder också idag, så kanske hinner vi ta någon cache ikväll när Oo kommit från jobbet. Jag ska försöka se till att ha middagen klar.
Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hu, läskigt med fästingar. Å läskigt med verkstadsräkningar.



På morgonen hade vi is på bilrutorna. Nu börjar det tina upp så smått.



Äntligen fredag!

2009-09-18 @ 09:03:26
Postat av: Linda till Anna

Mm, de är så äckliga!! Räkningarna också för den delen... :o)



Hugaligen! Ja, ni skulle få rätt kallt i helgen tror jag :o/



2009-09-18 @ 10:08:19
Postat av: Elin

Usch, fästingar är så otäcka! Hoppas det inte blir mer av det!



Skönt med en kort dag idag då. Riktigt hemmafruaktigt... shoppa lite, och sen ha middag klar när han kommer hem ;)



2009-09-18 @ 10:12:17
Postat av: Linda till Elin

Hemmafru? Hugaligen! Snacka om att det inte ska bli en vana! Xo)

2009-09-18 @ 10:41:29
Postat av: Stefan

Aj, aj tanten, det där bettet såg inte bra ut...

Kanske bäst att prata med vetrinärn med tanke på vad fästingar sprider.. borelia m.m...

2009-09-18 @ 13:55:50
Postat av: Linda till Stefan

Veterinären va? Hörrödudu! Men det ser bättre ut idag! :o)

2009-09-19 @ 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0