DS

Efter en längre tid i träda har jag plockat fram DS-spelet igen. Jag blev sugen på ett specifikt spel, och fick därför gräva runt i vår lilla prickiga väska, en liten "väska" med dragkedja som jag fick av min syster för evigheter sedan. Dess syfte är att på ett smidigt sätt rymma smink att ha i handväskan. Eftersom jag inte använder handväska, och än mindre smink, så blev den ypperlig till våra DS-spel. Och när jag misslyckades att finna det spelet, hällde jag ut allihopa på bordet, varpå det slog mig, vilken otrolig mängd spel vi har! Det är ju en smärre förmögenhet vi lagt på bara DS spel! Och idag sprang Oo och köpte ett nytt, fortsättningen på "Professor Layton and the curious village"! Vi båda har sett fram emot denna uppföljare, "Professor Layton and Pandoras Box", så när jag i samtal med Oo erinrade mig att det skulle släppas idag, sprang han genast ut och köpte ett! Ett spel kostar nästan femhundra spänn! Tänk att vi kan tillåta oss sådana spontanköp! Tänk alla de som aldrig har utrymme i sin budget för sådana impulser, än mindre ens äga ett DS-spel. Vi spontanköper Wii och GPS, käkar ute för att vi känner för det, reparerar osynliga paneler på Gulingen, kollar efter spa och roliga aktiviteter till vår möhippa, sista-minutenköper klänning och finskor, och bokar samt betalar flyg och hotell till ett bröllop, dagen efter datumet är spikat. Och Oo säger att jag inte unnar mig någonting! Ibland blir jag rädd, och bara väntar på att allting ska spricka, att den trygghet vi har på kontot plötsligt är borta. Jag har ju aldrig haft den ekonomiska tryggheten av ett par föräldrar att vända mig till, vilket jag också tror kan vara en anledning till min mani till extraarbeten och behov av att göra rätt för mig. Ett ständigt bevis för mitt oberoende!
Dock anser jag inte att jag har några problem att spendera, så länge jag vet att jag har marginalerna på min sida! För spenderar, det gör jag!

Imorgon till exempel, då kommer det nog bli en del böcker på bokmässan! Vi beslöt att gå imorgon istället, då det skulle bli för lite tid idag. Jag avsade mig alltså extrapengarna från Möllan i onödan, men å andra sidan känns det väldigt skönt att slippa åka hem efter arbetsveckan, bara för att äta och åka iväg igen. Nu kan jag ta det lugnt, sticka och kivas om "Professor Layton" med min Oo. Se där, jag unnar mig! :o)

Trevlig helg!


(Ensam är stark?)



Kommentarer
Postat av: Stefan

Inte bra när du skrämmer bort alla från träningen...

Eller är det den usla musiken som gjort det? ;o)

2009-09-25 @ 18:36:07
Postat av: Linda till Stefan

Ja, jag är ju så ruskig! Xo)

Näe, skyller på musiken då! ;o)

2009-09-26 @ 21:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0