Simmare?

De senaste torsdagarna har jag ju fått sysselsätta mig själv innan passet i Kållered. Det hade den följden att jag gick och drog i affärer på Frölunda torg istället! I torsdags blev det dock inga svarta träningsbyxor(!), men väl en kjol och tjockiströja. Tröjan ska jag lämna tillbaka, för när jag kom hem och provade den ordentligt, var ju ärmarna alldeles för korta! Om jag inte utvecklat babianarmar under helgen, måste jag varit totalt blind när jag provade den i affären! Mina breda axlar brukar dock ställa till den när jag ska shoppa tröjor och jackor. L till XL brukar det bli för att jag ska kunna lyfta armarna ordentligt. Denna tröja var en large, men ändå visade sig armarna vara för korta. Resten blev nästan på gränsen till säckigt, så en storlek större på denna modell går bort.

På grund av mina axlar har jag ibland fått frågon om jag simmar. Jag har inget emot att ha breda axlar, men vid vissa kläder blir det lite väl brett, så som halterneck som jag egentligen gillar. Då ser jag verkligen biffig ut! Även den rygg jag modifierade på min brudklänning medförde en viss betoning på axlarna, men det struntade jag i. Jag ville ha den så!

Känner mig luddig i hjärnan, men har ändå fått en del gjort idag. En inköpare erbjöd en "Fishermans friend" genom luren, så antingen var det mitt nasala tal eller förkylningsröst som avslöjade mig.
En annan hade en fråga eftersom hon bytt efternamn. Jag gratulerade henne, varpå hon berättade att hon tagit tillbaka sitt flicknamn. Ojdå. Fast hon tyckte man kunde gratulera henne ändå på ett sätt! Phu!


Kommentarer
Postat av: Elin

Synd, för tröjan var ju snygg :)



Hehe, kul med namnet och tur att hon tog det på rätt sätt iaf :)

2009-10-12 @ 20:31:05
Postat av: Linda till Elin

Ja och varm och skön! Men det finns fler tjockiströjor som tur var :o)



Fniss, ja tack och lov!

2009-10-13 @ 08:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0