Freedag!

Ännu en stoppdag, så fredagen innebär några timmar inne i stan och Elankontoret. Har hunnit med två goda gärningar, varav den första strax efter jag åkt hemifrån. På vägen ut från vår slingrande väg, kommer jag ikapp en herre som småspringer, uppenbart bråttom för att hinna med en buss. Jag stannar och frågar om han vill ha skjuts sista biten, och eftersom jag ändå ska in mot stan, så får han åka med ända till Hjällbo. Jag åker in senare eftersom jag ska hämta ut mitt nya pass, och lyckas hitta en parkering intill polishuset. En Stockholmstjej står hjälplös vid parkeringsautomaten som (liksom alla automater i stan) inte tar betalkort. Den tar inte heller mitt Statoilkort, vilket den borde, så jag länsar mitt uppsamlade myntförråd för biljett till mig och henne. Får lite papperskontanter istället och översvallande tacksamhet från tjejen.
Bra start på dagen måste jag säga. Parkerar på Heden, men Statoilkortet som alltid fungerat där åtminstone, gör det inte längre! Har dock som tur var tillräckligt med mynt kvar för biljett som räcker till naprapatbesöket är klart, men nu är förrådet definitivt tomt!

Eftersom Oo var på väg upp från Malmö igår, spenderade jag tiden innan träningen på Ica Maxi i...Högsbo heter det va? Tänkte att där borde ju risken för omotiverad shopping vara tämligen liten, än på Frölunda torg.
Mm, hamnade förstås på bokavdelningen, där tre nya böcker inhandlades! Men fick med mig lite middagsmat också inför helgen. Påbörjade en av böckerna till sushimiddagen, och den grep tag i mig direkt! Jag gillar Åsa Larssons andra böcker, som jag också har, och att de utspelar sig i Kiruna.

De andra två blev Dan Browns och Jodi Picoults nya. Jodis "Inte för min syster" (Eller var det "Allt för min syster"?) har ju filmatiserats nyligen, vilket jag inte sett, men efter jag vant mig vid författarens lite annorlunda berättarstil, tyckte jag den var väldigt bra. Grät floder på slutet...så får se vad hennes nya har att bjuda på.

Combatpasset gick bra, trots att jag var stel och öm i överkroppen, samt segade till där jag satt med boken innan. Fick en jäkla energi av någon anledning, och deltagarna verkade nöjda. Headsetet strulade av någon anledning, så jag fick skrika lite extra :o) Imorgon är det dags igen, och då kommer Susanna att sitta där med videokameran i högsta hugg!

Efteråt åkte jag upp till Oos föräldrar i Mölndal, så både jag och Oo, som åkt direkt dit söderifrån, kunde gratulera Monica på riktigt. Sent hemma och direkt i säng. Zzzzz!

Har fått starttiden för söndagens vaktjobb nu. Kvart i elva ska vi vara där, och matchen börjar först klockan tre! Polisen bygger upp en yttre avspärrning runt hela arenan för att minimera risken för tryck vid entréerna. Jag frågade Daniel om det var något annat jag behövde veta eller tänka på.
"-Kom utvilad", skrattade han bara. Inga problem! Jag ska bara springa och jaga cacher hela kvällen innan! :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0