Snäll fru?

Första helgen i december ska Oo med Herrcluben till Sälen. Den helgen avgår också Mix Megapols "Grabbplan" till New York för bland annat NHL-hockey i Madison Square Garden. Kompisar, flickvänner, fruar och sambos får nominera sin manlige vän, pojkvän, make eller manlige sambo, och motivera varför just han ska få följa med!
Jag visste att det var exakt samma helg som Sälen, men hallå, en resa till New York där han aldrig varit, och hockey i MSG! Jag började genast fila på en motivering, men skickade ändå ett mail med frågan om det inte skulle vara häftigt att få åka med?
Jovars, om de flyttade helgen, för Sälen tänkte han inte missa!
Och jag som på så få minuter kommit så fint igång med min motivering...

"Denna helg ska han till Sälen,
för att med sin "Herrclub" slippa vardagsbesvären.
Snälla, låt honom till Det stora äpplet få följa,
så kanske jag slipper honom i gips få dölja.

Han är stort fan av hockey
även om han själv knappt behärskar mer än bockey.
Han fru, dvs jag, är måttligt intresserad av puck, offside och tackling
och följer till Skandinavium för pucklastbilen, popcorn och stämning.

Tycker min man förtjänar bättre är så,
att till MSG med andra grabbar få gå."

För den som undrar (vilket Oo gjorde), så är pucklastbilen, den där lilla radiostyrda lastbilen med pucken på taket som de kör ut på isen till domaren vid matchstart! Sedan tillägger han att han ändå sett fler NHL-matcher (under tiden han bodde där borta), än de flesta andra svenskar. Okej, kanske jag kan få till en motivering till deltagande i en syjunta i Flen eller något. Det lär han ju inte ha gjort så många gånger i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Han var väl där 1999-12-31 och firade nyår på Time Sqare? Han och Trevor plus någon mer bilade väl upp från SF?

2009-11-04 @ 11:14:53
Postat av: Linda till Stefan

Det är sant! Varför bemödade jag mig!? ;o) Men MSG har han inte varit på!

2009-11-04 @ 11:42:46
Postat av: Camilla

Hej! Läste ditt förra inlägg. Jag börjar jobba nästa vecka så jag kan hjälpa dig om du vill. Hör av dig om du vill ha hjälp så slipper du besöka en snorkig kassörska. =) Grymt bra motivering tycker jag!

Ha det gott!

//Camilla

2009-11-04 @ 14:52:17
Postat av: marita

Jag hade gärna åkt om jag va Oo-Nhl hockeyn kan jag hoppa över men resan i sig blir säkert superskojig.

Himla bra motivering-du är riktigt grym på o rimma o få till det ju:))



//Marita

2009-11-04 @ 15:02:40
URL: http://mamsensvardag.blogg.se/
Postat av: Oo

Hade också gärna åkte om det nu inte var så att den helgen redan var bokad av annat.

2009-11-04 @ 15:40:38
Postat av: Linda till Camilla

Tackar! Den jag nu mötte på lunchen var trevligare, och tog faktiskt ett eget initiativ så det snabbt löste sig! Trots att kontot är gemensamt, så syntes inte BB eftersom det var hans abonnemang. Nordea borde ha kollat båda våra personnummer när de flyttade autogirona, och Swedbank borde ha förstått/föreslagit denna möjlighet från början. Kanske det inte är så vanligt att detta händer? Men nu verkar det som det är på g att fixas iaf! :o)

2009-11-04 @ 16:18:48
Postat av: Linda till Marita och Camilla

Haha, tackar! Ja, jag hade nog inte sagt nej heller, trots hockey! ;o) Men kanske inte så lätt val ändå. :o)

2009-11-04 @ 16:20:36
Postat av: Elin

Sälen...New York... Sälen... New York.... Men Oo ???



Bra motivering var det i alla fall... nu behöver du ju inte skicka in den för du blir ju av med honom den helgen i vilket fall tydligen ;)

2009-11-04 @ 17:15:46
Postat av: Anna

Bra slogan! Grabbkvällar/resor är ju oftast väldigt svåra att boka om. Grabbarna har en tendens att boka fast dem så hårt att inget annat än besök på akuten (eller förkylning) kan hindra dem... Så är det iaf här hemma. ;o)

2009-11-04 @ 17:25:55
Postat av: Camilla

Så bra att det löste sig med autogirot till slut! =)

2009-11-04 @ 22:29:01
Postat av: Linda till Elin

Hehe tackar! Ja, och han åker redan på torsdagen!

2009-11-05 @ 08:17:54
Postat av: Linda till Anna

Tackar! Möjligtvis ett besök av nån GAIS-spelare hade kunnat hålla honom hemma eller nåt! ;o)

2009-11-05 @ 08:19:28
Postat av: Linda till Camilla

Ja, det känns gött att ha det ur vägen nu. Men så enkelt det ändå var!

2009-11-05 @ 08:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0