Sinco de mayo

Med en tvåa i spanska, minns jag inte hur fem stavades på spanska! Men femte maj är Mexikos nationaldag, och den har jag nu fått vara med och fira genom att äta riktiga mexikanska tacos! Några skillnader:
-Speciell creme fraiche
-Lime pressas över
-Tortillabrödet med köttfärsen och cheddarosten steks i rikligt med olja

Vi har ätit hemma hos Oos kusin Mats, och hans fru Andrea och son Johnny. Andreas mamma lagade till de otroligt mättande tacosarna.
De har en undulat och tre hundar. Hundarna är jättegoa, en sorts terrier, en dalmatiner och en beaglevalp!

En annan amerikabetraktelse. I ett gathörn stod en mexikanare och sålde jordgubbar och mango. Vi stannade till för att köpa, vad jag trodde var en ask. Sedan fick jag in en hel låda genom fönstret! Och gubbarna var (såklart) gigantiska!

Idag har mera pengar spenderats på kläder och skor. Vi gillar Kohls! Oo visade mig Las Positas, det college där han pluggade och jobbade. Vi hälsade på några av de han jobbade tillsammans med, och vilken glädje det blev! :o)
Jättefint college som tydligen expanderat ordentligt, och det var jättefint! Nya fotbollsplaner, simbassäng och amfibieteater under uppbyggnad. Inte riktigt som en svensk högskola!

Jag är så mätt att jag har ont i magen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Mums med jordgubbar! jag är inte alls avundsjuk... Tack för vykortet, det landade i hallen igår. :o)

2009-05-06 @ 09:10:51
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Stefan till Anna

Vaddå vykort??

Vissa ligger visst bättre till än andra, hmpf! :o)

2009-05-06 @ 10:57:17
Postat av: Elin

Vi tackar också för vykort nummer ett :)



Smarrigt med riktiga tacos, låter ganska mättande :)

2009-05-06 @ 17:22:31
Postat av: Anonym

Ja, de var inte alls dumma, men jag orkade dock inte så många efter alla tacos! :o)

2009-05-06 @ 20:14:06
Postat av: Linda till Stefan

Det blir lite spridda skurar, misströsta inte! ;o)

2009-05-06 @ 20:15:15
Postat av: Linda till Elin

Vassego! Jag vet inte vad som flugit i Oo, det verkar ju som han fått vykortsfeber eller nåt! :o)

2009-05-06 @ 20:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0