Lite nytt...

Har mailat Hotel Valencia den slutgiltiga finslipningen gällande middagen. Jag förstår inte riktigt alla delar av måltiderna, men det låter tillräckligt gott! :o)

Monterey Bay Aquarium var fashinerande! Sjöhästarna, maneterna, de gigantiska akvarierna! Ett sådant skulle man ha hemma!
Efteråt gick vi till Bubba Gump och käkade. Jag tog skitgod lax med ris och grönsaker! Något av det godaste jag ätit! Till efterrätt tänkte jag och Monica dela på en "mudcake", som såg ut att vara i normal bakelse-storlek. In kom en mindre glasstårta, lagom för fyra personer! En "mudcake" i korthet: Vaniljglass, chokladglass, kolasås, chokladsås och vispgrädde! Snacka om att jag var mätt sedan!

På vägen tillbaka stannade vi till i Santa Cruz och deras Boardwalk, ett litet nöjesfält längs stranden, som fortsatte ut på en pir, precis som på filmer! :o) Jättemysigt, men inte öppet när vi var där. Dessutom småduggade det, så vi fotade bara lite innan vi åkte vidare.

Nu väntar vi på tvätten som rumlar runt i tumlaren. Imorgon blir det mera shopping vad jag vet. Sedan har jag inte riktigt koll... Klockan är snart halv tolv, och jag längtar efter sängen!


"Reception/welcomedrink at about 6.30 pm
Wine Pinot Grigio

Dinner at about 7.00 pm
Wine Pinot Grigio
Martin Ranch J.D.
Apple cider (non alcoholic)

Soup or Salad
-Cognac lobster bisque (Creme fraiche and toasted pistachias)

-Baby greens bouquet (Pear tomatoes, spice pecans, cucumber wrap, balsamic vinaigrette, and gorgonzola cheese)

Entrees
-28 days aged New York (12oz diblo sauce)

-Salmon (Basil beurre blanc sauce)

-Fettucini primavera (Grilled vegetables, alfredo tomato duo sauce)

Sides (choose two)
-Blended quinoa grain rice (Layered with asiago cheese)

-Potato gratin

-Asparagus (Bearnaise sauce)

Dessert
Wedding cake that we'll deliver to restaurant when we arrive.
Coffee and tea.
"

Kommentarer
Postat av: Stefan

Fråga Monica om hon kan ta med en doggy-bag till mig! :o)

2009-05-05 @ 13:47:14
Postat av: Linda till Stefan

Haha, här blir det inga rester ska du veta! Eller kanske jo...portionerna är ju inte så pluttiga precis! :o)

2009-05-05 @ 17:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0