Fredag!

Verkar som det blir en fin dag idag. Solen skiner från blå himmel, och värmen hade redan börjat kännas när vi gick ut till våra bilar för att puttra till jobben.
Passet igår gick apdåligt! Så jäkla kass har jag nog aldrig varit! Stundtals kändes allting fel, som om jag aldrig kört combat förut! Rörelserna kändes fel, och jag blev orolig att jag faktiskt gjorde helt annorlunda! Fick inga längre minnesluckor, men tillräckligt för att missa övergångar och tappa flyt och rytm! Skit, skit, skit! Tack och lov att det inte var så många deltagare, och att de flesta var stammisar som vet att jag faktiskt kan bättre! Värre då med de som faktiskt var där för första gången, de måste ha tyckt att jag var totalt värdelös! Jag vet ju själv hur mycket jag kunde störa mig på en instruktör som inte kunde koreografin! Blääh!

Men skit i det nu, inte mycket att göra åt, och vad betyder det i det stora hela?
Vad som betyder något är Oo, och att han helt enkelt är bäst! Vi diskuterade vidare innan träningen över en delikat sushi-middag i Mölndal. När jag modstulen efter det värdelösa passet kom hem, så fann jag Oo i full färd med att röja hemma! Han hade fortsatt sitt träningspass, och hunnit greja massor! Nyckelskåpet satt på plats, kartonger var tömda, och man kunde gå fritt överallt!

(Älskade Oo!)

Han må tycka att röjning av hus och trädgård kan vänta en halv månad, men respekterar att jag tycker det är för sent, och börjar med en gång. Och vilken skillnad det nu är! Så mycket det gör för mig att få undan på alla ytor, allt bröt som bara legat överallt, som känts kvävande!

Nu känns kvarvarande röra överkomlig, behandlingsbar, hanterlig. Innan visste jag knappt var jag skulle börja, då det inte fanns någonstans att göra av det man försökte packa upp.
Vi grejade en stund till innan klockan blev för mycket, och Oos fötter sade ifrån på skarpen. Han fick slappna av framför Runescape, medan jag lade mig och kollade dvd:n. Hade lite känningar av huvudvärk, men trodde i min enfald att jag kunde sova bort den. Fick kliva upp halv sex för att ta tabletter och slumra bort den tills det var dags att vakna på allvar.

I eftermiddag skriver Oo på de sista pappren för att fullfölja försäljningen av Kondi! Sedan blir vi av med topp- och amorteringslånet på Igla! Inga fler ränte- och betalningsräkningar på över 20 000!





Nu är det dags för Gulingens årliga hälsokontroll också. Ska bara hitta en lämplig tid innan 1 juli.



Hoppas det inte ska vara några problem! Med Gulingen alltså!




Kommentarer
Postat av: Stefan

Har fru tanten redan tagit helg? Inga nya inlägg på görlänge ju?? ;o)

2009-05-29 @ 15:50:03
Postat av: Linda till Stefan

Jag tror somliga börjar bli bortskämda av inläggsfrekvensen! ;o)

Någon måtta får det väl vara för att inte bli allt för tjatig va? :o)

2009-05-29 @ 16:08:19
Postat av: Stefan

Vaddå då?? Slapp ju under hela tiden på Hawaii!!! :o)

2009-05-29 @ 17:26:10
Postat av: Linda till Stefan

Det är sant... f'låt! Att jag kunde prioritera ned bloggen då! Fy på mig! ;o)

2009-05-30 @ 08:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0