"Upp å ner, ner å upp...

...grisen gal i granens topp.
Och vår katt, han tror att
byssan e en hatt!" (Ida, syster till Emil i Lönneberga)

15.41 fick jag ett samtal på mobilen. Vd:n regionschefen på Elan, han som gav mitt uppsägningsbesked. De hade inte förstått hur mitt uppdrag sett ut, och att det krävde så lång upplärningstid. Så ville jag fortsätta min anställning hos dom? Riva uppsägningen och fortsätta som om ingenting hade hänt?

Jag förstod nästan vad han ville direkt när jag hörde att det var han. Hade diskuterat med Oo och mina kollegor om denna mikroskopiska möjlighet. Jag sade redan då att jag mentalt redan var borta från Elan, Volvo och detta jobb. Så när jag nu helt plötsligt erbjöds det igen, så kände jag spontant: Nej!
Jag var ju redan borta, ute, hjärnan inställd på lärarjobb, starta eget, eller något annat! Det blev liksom bara fel.

Det första jag kunde komma på att säga när han frågade hur jag nu kände och tänkte var:
"-Spontant känner jag att jag vill ha en löneförhandling!"  Hahahaha!
Men naturligtvis (?) var jag förnuftig (!?) och accepterade, så nu blir jag alltså kvar här, som om ingenting hänt! Samtal till Arbetsförmedlingen, samtal till a-kassan, samtal på jobbannonser, registrering på jobbsiter, Arbetsförmedlingen, CV, allt kan jag glömma. Det är ju jättebra!

Men varför känner jag mig då så...tom?


(Välkommen tillbaka!)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Grattis tanten!!



Där ser du, du är oersättlig!! The one and only!!



Puss på dig! :o)

2009-03-11 @ 16:51:52
Postat av: Anna

Grattis!

Sätt igång med barngörandet nu då ;o) Om det skulle kännas bättre att fokusera på det. Lite förändring ändå menar. Fokus på framtiden. Nu när du kan. :o)

2009-03-11 @ 18:43:29
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Elin

Å, grattis! Vad roligt, men förstår att det känns konstigt nu när du både tittat på andra jobb och på att starta eget! Men skönt att det ordnat sig nu i alla fall! :) Håller med Anna - sätt igång med bebisskapandet nu! Tjallä vill ha kompisar! :)

2009-03-11 @ 19:09:28
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Linda till Stefan

Tack ska´ru ha! Lite kuligt att första låten i nya combatpasset är just "The one and only!" :o)



Pöss!

2009-03-12 @ 07:53:55
Postat av: Anonym

Tack!

Men barn? Så det tycker ni?? Men visst Elin, klart Tjallä måste få kompisar! ;o)



Kram på er!

2009-03-12 @ 07:56:33
Postat av: Marita

Tjihooo..grattis grattis...vad skoj:))



men förstår även om det känns tomt o konstigt...du hade ju helt ställt in dig på en annan nivå nu...o det är inte bara o ställa om så där hux flux igen.



Håller med de andra sätt igång bäbisverkstan direkt:))



Kraaam

2009-03-12 @ 08:09:57
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Tack så mycket!

Mm, det känns lite konstigt faktiskt.



Så du tycker också det ska produceras barn hm...? ;o)

2009-03-12 @ 08:33:33
Postat av: Anonym

Men oj, vilka svängar, men skönt ändå. Jo, det blev bak. Smarrigt. Håller på med en annan kaka nu. Tack o lov så är det gott om tonårsgrabbar som kan hjälpa mig att äta. Annars skulle jag rulla fram.

2009-03-12 @ 13:20:40
URL: http://www.purplerain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0