Fördom?

Jag har skrivit det förr, men gör det igen: Han är så söt min Oo!
Eftersom vi ska träffas på Frölunda innan våra respektive träningar hinner klockan passera 18 innan jag kommer till Kållered. Därför frågade jag om han kunde svänga förbi Huveröds där och köpa sand och foder till barnen?

"-Absolut, vad skall jag köpa?!??!?! Kommer ju aldrig ihåg..."
Jag skickade ett mycket tydligt mail, med bilder på förpackningarna så det inte borde bli några tveksamheter! :o)

Osökt kommer mina tankar in på den herre jag bevittnade i en ICA-affär för flera år sedan. Han står med mobilen intill örat och talar högt och tydligt:
- Ok, nu står jag framför mjölken, åt vilket håll ska jag då?
Fniss! Ibland har man själv fått vara en ledsagare, så som han mycket troligt också hade i luren! Är det en fördom hos mig att tro att det ganska ofta är så att kvinnan hittar bättre i livsmedelbutiken än mannen?
För att försvara våra underbara XY-innehavare, så måste vi fruntimmer å andra sidan kanske erkänna, att vi förmodar att mannen hittar bättre på byggvaruhuset istället? :o)

(Kom ihåg!)

Kommentarer
Postat av: Oo

Med tanke på att om inte jag minns fel, så hade du gett mig fel instruktioner den aktuella dagen när man pratade i telefon. Handlade det inte om att hitta kycklingben och jag hittade något annat och slutade med att ta en bild och skicka och det visade sig vara rätt. Minns jag fel??? Sen har vissa en förmåga att blanda ihop olika ICA butiker och sorteran en fin lista efter fel affär. Jaja, det var ju ett bra försök! :)



Puss

2009-03-12 @ 11:24:26
Postat av: Linda till Oo

Hörrödudu! Det var ju affären som hade konstig märkning! Och att en stackars kvinna inte kan hålla sortimenten i ALLA ICA Maxi-butiker helt oklanderligt tycker jag är liiiite mycket begärt!

2009-03-12 @ 11:27:58
Postat av: Stefan

Heja Oo!!!! ;o)

2009-03-12 @ 15:27:08
Postat av: Linda till Stefan

Jaså minsann? Här gaddar dom ihop sig! ;o)

2009-03-12 @ 16:16:50
Postat av: Elin

Heja Linda! :)



Nån måtta får det vara på det, vi kan inte ha koll på alla affärer! :)

2009-03-12 @ 16:28:55
Postat av: Linda till Elin

Precis! Även solen har sina fläckar va?

2009-03-13 @ 08:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0