En dag kvar...

Michael Jackson är död. Jag (och Oo) mötte denna syn när vi backade ut från infarten imorse. Det tycker jag är större än det förstnämnda. Under frukosten kom ett hornlöst rådjur in i trädgården, för att sekunderna senare jagas(?) bort av denna fridfullt vilandes hornprydda motsvarighet.
Vackra, vackra djur!

Nina, Anders, Aron och Otto anlände strax innan sjutiden igårkväll. Jag hann inte umgås så mycket med dom, då jag stod i köket tills klockan passerat 23 och de gått och lagt sig. Fyra citron- och limepajer blev det.


Aron var ungefär lika blyg för mig som jag var för honom! Men han är vansinnigt gullig! Otto var liten och rund, och nästan två månader gammal har han fortfarande blå ögon! Det finns fortfarande tid för pigmenten att utvecklas, men tänk om de förblir blå? Då måste det betyda att Nina bär på blå anlag, och då inte är "hel" korean!  Coolt!






Arons favvomjukis är katten jag gav honom när han var ännu pluttigare. Jag köpte ju en egen samtidigt som jag köpte ännu en till Otto. Min är bara något större! :o)

Ikväll blir det tre chokladtårtor, vilket inte borde ta lika lång tid som pajerna. Jag fick låna en fräck förvaringsgrej av Monica, vilket sparade en massa utrymme i kylen! Ikväll kommer hans föräldrar med det extra kylskåp vi ska ha, och som lär behövas!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina djur! Ni har det riktigt fint där "mitt i skogen".



Vad kul att din syster med familj kommit. Du kanske får tid att umgås lite med dem ikväll? Det är ju bara tre pajer kvar att baka. ;o)



Kramkram!

2009-06-26 @ 08:37:04
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Så söt han är! Lycka till med pajerna och med festen med för den delen.

Kramar!

2009-06-26 @ 10:22:24
Postat av: Stefan

Sätter ni ut snitslar utefter 'vägen'?

2009-06-26 @ 11:14:46
Postat av: Linda till Anna

Hehe, precis, och så är de rätt enkla att göra också. Men så säger kollegorna här nu att jag borde göra fyra! Tänk om...tänk om! :o)

Kram!

2009-06-26 @ 11:56:01
Postat av: Linda till Jenny

Ja, det är han verkligen. Han är väldigt lik Nina när hon var liten!

Och tack! :o)

Kram!

2009-06-26 @ 11:56:55
Postat av: Linda till Stefan

Men Stefan, hur många gånger ahr du kört till oss nu? Menar du att du har sämre minne än tom mig? :o)

Dessutom är det faktiskt ganska välskyltat nu i korsningarna, och du vet ju vilken gata vi bor på va? :o)

2009-06-26 @ 11:58:42
Postat av: Stefan

3 ggr, men varje gång måste man ju vara helkoncentrerad på att inte köra över något, barn eller rådjur... :o)

Välskyltat? Har det hänt nyligen då? Inglatjärnet var det väl? ;o)

2009-06-26 @ 13:34:04
Postat av: Anna

Jag tycker också han var väldigt lik Nina som liten - iaf på de bilder jag har sett hemma hos dig. :o)



Ha det bra på festen! Kram!

2009-06-26 @ 20:38:45
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Marita

Alltså hur gör du för o få text brevid dina bilder???Jag lyckas bara skriva brevid med en rad typ längst ner på en bild t ex.....men du får ju text utmed hela bildsidan....hjälp en stackare som inte fattar hur man gör....;)



Hoppas festen blev lyckad nu o att även DU hann njuta lite.



Pajerna ser toppengoda ut-vad var det för sorter?Svåra/lätta o göra tro?

Funderar nämligen på lite pajer o pastasallader bl a o så när jag fyller 40 här i sommar-men har i stort sett aldrig gjort en paj-mer än smulpaj då rabarber o äppelpajer typ...tips o recept tas tacksamt emot:))

Både på mat o efterrättspajer....



2009-06-28 @ 20:24:00
Postat av: Linda till Marita

När du lagt in fotot, klicka på det så det markeras, och sedan väljer du att vänster- eller högerplacera det, på samma sätt som du kan göra med text. Klicka på ett alternativ i redigeringsmenyn. Sedan kan du behöva klicka och dra fotot där du vill ha det i förhållande till texten.



Pajerna var citron- och lime, och var hyfsat lätta att göra. Det tråkigaste var pajskalen. Tårtorna tycker jag personligen är godare, och är dessutom mycket lättare! Ska se om jag kan klämma in receptet i ett inlägg.

2009-06-30 @ 07:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0