Alone!

Det var om möjligt ännu glesare på Gråbovägen denna morgon. kändes lite ovant att köra in mot stan istället för ut till Hisingen.

Väl på plats blir jag insläppt av en städerska. Jag är först, men nu har visst en konsultchef kommit. Jag måste se till att få mig ett passerkort, för jag har ingen lust att bli stående utanför bara för att andra kommer när de nu gör!

Jag har, och är fortfarande rätt skeptisk till Facebook, just för dess krångligheter och jobbiga events, invitationer och grejsmojs som man får hela tiden, samt röriga layout. Det positiva är enkelheten att hålla kontakt, samt återknyta gamla kontakter. Gamla klasskompisar, vänner och pojkvänner! Möttes denna morgon av en friendrequest, men kände varken igen människan eller namnet. Sådana fall brukar jag ignorera, men något bekant var det ändock, så jag chansade lite och godkände så jag fick tillgång till fler bilder. Min förste "riktige" pojkvän från högstadiet! Efternamnet var inte detsamma, därav den stora förvirringen.
 Jag tillhörde inte de där flickorna i skolan som pojkarna svärmade för precis. När andra frågade chans, provhånglade på partyn och skoldiscon, var mina erfarenheter begränsade till rosenskimrande fantasier och röda hjärtan i dagboken.
Peter här blev den som tog min oskuld i kyssandets konst, båda med metall i munnen i form av tandställningar. Hans gjorde det den skulle, medan mina gaddar drog sig tillbaka till sina sneda positioner så fort metallen var väck. Suck!

Ack minnen! Hela tre månader fick jag uppleva hånglandets fröjder innan jag av någon anledning gjorde slut utanför Pitholmsskolans idrottshall, en kväll efter badmintonträningen. Pappa väntade i bilen för att skjutsa oss hem och jag dolde ansiktet i lovikavanten för att jag inte vågade se honom i ögonen. Fy vad hjärtlöst!

Jättego kille som jag önskar allt gott!

Kommentarer
Postat av: Hannah

First day at Elan for 2 weeks!! only 3 hours a day?? i wish i could go on vacation like the other buyers...after all i'm a buyer right? ;)



So how good are you in badminton?? Shall we compete??



p.s) i'm not a really good player...just enough to have a decent game at least... hehehe

2009-07-20 @ 09:38:26
Postat av: Anonym

First day at Elan for 2 weeks!! only 3 hours a day?? i wish i could go on vacation like the other buyers...after all i'm a buyer right? ;)



So how good are you in badminton?? Shall we compete??



p.s) i'm not a really good player...just enough to have a decent game at least... hehehe

2009-07-20 @ 09:38:49
Postat av: Hannah

opps... no idea why the comment came out twice!

2009-07-20 @ 09:39:43
Postat av: Elin

Ja, Fejjan är lite krånglig men kul att få se vad folk sysslar med nu! Såna man annars inte skulle ha kontaktat :)

2009-07-20 @ 10:06:44
Postat av: Linda to Hannah

Hehe, blogg.se can sometimes work in its own ways! You dont have any vacation at all?? :o/

Badminton...well, was quite some time ago I played, but I manage I guess! :o) I'm up for a game anytime! :o)

2009-07-20 @ 10:54:01
Postat av: Linda till Elin

Precis! Sedan får man tänka bort resten av skräpet som följer med FB. :o)

2009-07-20 @ 10:54:37
Postat av: Stefan

Nu när du bara jobbar deltid kanske ni känner för en utflykt? Mitt tips:



http://www.gt.se/nyheter/2.1616/1.1644536/stickning-som-fastnar



Verkligen mycket snyggt och varmt att välja på...

2009-07-20 @ 14:07:27
Postat av: Hannah

Well... no vacation for me at all :(



Its been at least a year now since i touched the racquet... so i'm definitely rusty and will be hitting the air more than the shuttlecock! LOL



Lets meet up for a game!

2009-07-21 @ 11:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0