Snart helg!

Jag vet. I dessa dagar med varsel och uppsägningar, är jag ändå inbilsk och längtar till helgen!

Jag berättade för Christoffer om min mobiltelefons öde imorse.
"-I TOALETTEN?" Utbrister han ut över landskapet, varpå han brister i gapflabb.
Tack ska du ha....hrmpf!

Något jag glömde berätta, var ju att med tanke på var den hamnade...och i vad. Så kände jag ett tvång att skölja av den. Okej. Mobiltelefon i skitigt (bokstavligt talat!) vatten, följt av ännu mera vatten. Sannolikhet för fortsatt överlevnad? Mycket mindre. Sannolikhet för fortsatt användning om den skulle överleva första doppet? Obefintlig.
De tankarna hann flyga genom hjärnan där jag stod med den på armlängs avstånd mellan tummen och pekfingret. Sedan stoppade jag den under kranen.
Alla ansträngningar förgäves, rensköljning med omedelbar omsorgsfull torkning, övervägde till och med att ta fram hårtorken (vilken låda ligger den i??). Men nej. Några hjälplösa pip och blinkningar i displayen som långsamt dog bort, trots mina frenetiska tryckanden, klargjorde tydligt att den var kört. Slut. Finito. Dränkt.

Den var rätt ny. Köpte den innan vi reste söderut för att fira nyår i Köpenhamn. Så drygt ett år blev den i min ägo. På bilden (som jag hämtat från min hemsida), är den nyss uppackad! Pinfärsk!

Så nu blir det alltså till att hitta ny... Suck!
Det finns ju några stycken att välja på! Men jag ska kolla hur mitt abbonemang ser ut, om jag kan förlänga det eller nåt, och då se om de har några bra erbjudanden. Jag har för mig att jag köpte denna "lös". Den var ju dock nästan i plattaste laget, och gled allt för lätt (hm) ur en ficka!

Jag tog ju inte den där extraförsäkrningen som säljarna alltid ska pracka på en. Dessutom gällde de bara ett år har jag för mig, så då föll det ju ändå.
Och den egna hemförsäkrningen kräver ju en självrisk, som efter en telefonsamtalskontroll bekräftande låg på 1500 spänn. Och då den modellen kostar 1449 enligt Elgiganten, är det meningslöst att vända sig till försäkringsbolaget.

Jag har egentligen bara tre, nej fyra kriterier på mobilen:
- Bra sms-knappar
- Radio
- mp3
- Stor display

Lägger till en till:
- Ska vara snygg!


Jag tog jobbtelefonen och ringde hem för att kolla statusen på hemfronten. Den var ungefär på citronnivå. Grön citronnivå.
Så efter diskussionen fått ta fart, och utvecklats med fler aspekter (det jag skrivit här i inlägget), och lite andra meningslösheter (som man sedan sällan minns, men som gärna kommer upp när man ändå är igång), kom vi så till den punkt då galghumorn smög sig in i kommentarerna och hela diskussionen bara kändes meningslös, och jag bara ville hem och kramas, och han ville att jag skulle komma hem och kramas!
Vi får sjå oss några timmar dock, och kramas hos guldsmeden istället eftersom våra ringar ska vara klara för utprovning! Sedan kanske det blir en sväng förbi Nickes hus.

Det var dock skönt att se kommentarerna efter förra inlägget, att fler känner igen sig. Och även om man vet att alla träter om vardagstristessen, så behöver man ändå få det bekräftat ibland. Det är inte rosenskimrande hela tiden!

Kursen gick bra förresten, och fler är begärda för fler nya inköpare. And so life goes on!

Kommentarer
Postat av: Oo

Eftersom du inte har mobil så ring. Sitter i Lindome, har enorm täckning på modemet här....

2009-01-23 @ 16:09:05
Postat av: Oo

Puss Puss

2009-01-23 @ 16:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0