Här ska det bli bär!

Kebabtallriken smakar fortfarande i munnen, där jag nu skriver ett litet lunchinlägg.
Att hitta min nya plats denna morgon gick rätt bra. Tydligen hade flytten inte blivit av förrän denna helg, så det var oöppnade kartonger överallt! Det är ett stort öppet kontorslandskap, där jag sitter...mot ena änden till. Inte mot någon vägg, utan nästan mitt i. Avskiljningsskärmar (heter det så?) lyser med sin frånvaro, så jag har en grannkille nästan mitt i synen! Våra skärmar har sina rumpor nästan mot varandra.

Jag, Christoffer, Helena och en annan som inte visade sig vara Amith, utan nån annan indier, sitter i en grupp på fyra med ryggarna mot varandra. De flesta är grupperade på det sättet i landskapet. Jag sitter ganska bra på det sättet att jag blickar ut över landskapet. Så det är inte så många som kan se min skärm...förutom chefen. Perfa.

Det tog ett tag, men nu börjar hjärnan komma igång och minnas det mesta av det man höll på med. Två heldagars utbildning väntar med start imorgon, och sedan är det kurser så gott som varje dag de kommande fyra veckorna om det nu blir några bokningar på dom. Det är så många av de olika kurserna, att en del lär falla bort.

Det känns ganska bra att vara tillbaka ändå, och komma in i rutinerna igen.

Men något kul, är att jag fått beställningar på jordgubbsmössor!! Två till Elin och två till Jennys tvillingflickor! Och Anna ville ha ett par handledsvärmare! Wee! Garnaffären efter jobbet, här kommer jag!
Jennys flickor är ju enäggstvillingar (jag är avis! Vill också ha tvillingar!), så de ska ha olika färger/bär! :o)
Jag vill inte vara tillbaka på jobbet förresten. Jag vill vara hemma och sticka!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hehe, kanske skulle starta eget?! "Lindas Stickeri - bär till alla!" =)

2009-01-12 @ 13:55:40
Postat av: Linda till Elin

Hehe, bär åt folket!

2009-01-12 @ 14:33:40
Postat av: Anna

Hörru, har du ny emailadress på jobbet?

2009-01-12 @ 19:50:13
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Hm...näe! Jag skickar ett mail till dig!

2009-01-13 @ 08:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0