Hälsning från Sälen och Lindvallen!

Bilder får vänta tills jag är hemma igen, men bloggabstinensen måste få lite utlopp! Förra året bjöd på nästintill konstant snöfall, och i år är det blåst och kyla som gäller. Fast så illa är det inte. Man är bara lite ovan vid riktig vinter! Idag var dock sittliftarna avstängda pga dryga 22 sekundmeter på toppen!

Emellan åken myser vi i vår dryga 160 kvadratmeter stora stuga intill backen. Jag har avslutat två jordgubbsmössor, och håller på att färdigställa ett par handledsvärmare! Om en stund väntar en varm go bastu, så ja, jag mår rätt gott!
Nu ligger Johan i soffan och spelar DS, och hans pappa Tomas intill. Alla andra har åkt en sväng för lite shopping och byte av Nickes pjäxor som klämde för mycket kring vaderna.

Vi är åtta personer i en stuga för 14, men finner utrymmet perfekt för oss! Fjorton? Då skulle det bli väldigt trångt!
Det är egentligen inte klokt vad bra vi har det här. Stugan är större än huset vi köpt i Olofstorp! 14 bäddar som sagt, där jag och Oo lagt beslag på ett av de rum med dubbelsäng. Fyra toaletter, tre duschar, tvättmaskin och torktumlare, två torkskåp, bastu med relaxavdelning med tv och stereo. Ytterligare två platt-tv:s, en på övervåningen och en nere. Stor öppenspis (me like!) och backen runt knuten. Bara att kliva i skidorna och åka ut i backen!

Inga vurpor än så länge, men det känns i benen att man inte är van! Riktiga klenisar är vad vi är!

Jag tänker tillbaka ungefär två år, då de började denna Sälen"tradition". Jag hade nyligen träffat Johan, och så gick jag med på att följa med honom till fjällen med hela hans familj! Snacka om att han hade gjort intryck på mig på kort tid! Det måste ha varit pusslen han kom med på julaftonen... Halvvägs in i veckan låg jag i vårt rum och grät krokodiltårar över hur jobbigt det var med den familjära stämningen de hade, och jag som inte visste hur jag skulle bete mig. Alla var ju så trevliga! Buhu!
Vem kunde tro att jag skulle vara här igen två år senare, nybliven husägare och med ring nummer två på gång? Och med den sociala förmågan så utvecklad att jag än så länge inte funnit något behov av att stänga in mig och tycka synd om mig själv för att jag helt plötsligt befunnit mig i en familj!? Klapp, klapp på axeln Linda!
Nu försjunker jag bara i min stickning. Jag skrev att jag slutfört två jordgubbsmössor va? Heh.

Kommentarer
Postat av: Elin

wuhuuu... ett inlägg ju! Kikade in av gammal vana, och möttes av ny rubrik, trevligt! :)



Låter helt fantastiskt skönt med både stugan och skidåkningen. Inte för att jag hade velat hoppa upp på några skidor just nu, men ändå. =)



Hälsa allihopa!



Kram

2009-01-06 @ 21:30:42
Postat av: Elin

wuhuuu... ett inlägg ju! Kikade in av gammal vana, och möttes av ny rubrik, trevligt! :)



Låter helt fantastiskt skönt med både stugan och skidåkningen. Inte för att jag hade velat hoppa upp på några skidor just nu, men ändå. =)



Hälsa allihopa!



Kram

2009-01-06 @ 21:32:15
Postat av: Anonym

wuhuuu... ett inlägg ju! Kikade in av gammal vana, och möttes av ny rubrik, trevligt! :)



Låter helt fantastiskt skönt med både stugan och skidåkningen. Inte för att jag hade velat hoppa upp på några skidor just nu, men ändå. =)



Hälsa allihopa!



Kram

2009-01-06 @ 21:32:44
Postat av: Elin

wuhuuu... ett inlägg ju! Kikade in av gammal vana, och möttes av ny rubrik, trevligt! :)



Låter helt fantastiskt skönt med både stugan och skidåkningen. Inte för att jag hade velat hoppa upp på några skidor just nu, men ändå. =)



Hälsa allihopa!



Kram

2009-01-06 @ 21:33:49
Postat av: Elin

Jag blev så glad av att se ett blogginlägg så jag skickade in 4 kommnentarer! :) Dumma blogg.se :)

2009-01-07 @ 07:05:48
Postat av: Linda till Elin

Haha! Precis så jag uppfattade dom! ;o)

2009-01-07 @ 10:56:39
Postat av: Stefan

Skidåkning är överreklammerat! :o)

2009-01-07 @ 17:29:10
Postat av: Marita

Härligt att ni har så stor plats-ofta är det väl trångt om man är så pass många man får vara i sånna stugor så jag kan väl tänka att det nu är perfekt liksom för er 8.



Låter som ni har det supermysigt ju:))

Har själv aldrig varit på just skidsemester-har aldrig lockat mig-kan ju bero på att jag aldrig testat heller då...;)

Mig lockar sol o salta bad mest.



//Marita

2009-01-09 @ 08:23:25
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Sol och bad är aldrig fel! Men riktig vinter är något som jag som norrlänning saknar i alla fall, och skidor är kul! Du borde prova någon gång! :o)

2009-01-11 @ 11:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0