Ett litet ett

Ibland räcker något så litet som en "Mums-mums" för att göra mig tillfreds med tillvaron.

Tyvärr blev de lite tillplattade under hemfärden. När jag var liten började jag vid toppen och bet av choklad"våg" för choklad"våg". Sedan tog jag itu med det vita äggviteskummet inuti. Var jag tillräckligt sugen tog jag kexet också, men oftast hade det hunnit bli saggigt av allt mitt slickande av det vita att det tappade sin tjusning.

Hade jag haft större mun á la Oo, så hade jag nu stoppat in hela på en gång, men istället kör jag på två-tre tuggor. Mums-mums!

Alldeles nyss fångade jag upp en Majaspya på ett gammalt flingpaket. Det tyckte jag var skickligt! Sedan var det bara att balansera den till närmsta sopkorg! Ta-daa!

Jag får ju dokumentera min Sälenskörd av jordgubbsmössor! Den första jag gjorde som var tänkt till Isabella, blev ju för stor, vilket föranledde en till. De är i det tunnare garnet, därav de olika färgnyanserna och svårigheten att stå.

De två i förgrunden, varav den ena ofärdig är i lite tjockare garn. Inte lika tjockt som de jag gjort tidigare som bland annat den jag har, och Johans blåbär.
Jag gillar ju att sticka dessa mössor, men har inte så många huvuden att sätta dom på, så Johan kom med det braiga förslaget Holly och Rylee! Trevors flickor skulle ju vara söta i var sin jordgubbsmössa, så där fick de två tjockare sina målhuvuden! Jag bytte det tjockare garnet eftersom jag fann min mössa lite sticksig. Johan tyckte inte det, men jag är väl överkinkig eller nåt.

Får se om jag kan åka förbi garnaffären imorgon och köpa mera rött garn så jag kan slutföra sista jordgubben. Eller sista och sista....har en känsla av att det kan bli fler! :o)

Idag har vi i alla fall fått lite gjort. Tvättat tre maskiner, Johan har röjt i förrådet och vardagsrummet, medan jag ställde i ordning gillestugan. Larry fick komma fram ur sin säck, där han fått ligga och tryna alldeles för länge!
Larry var min och ex-Thomas 30-årspresent till Nina, men när hon flyttade från Piteå och sin dåvarande, behövde Larry nytt hem. Så han hamnade i Umeå igen, där han köptes, och sedemera nu på västkusten. Han verkade mycket lycklig över att äntligen få sträcka på alla sina ben, och har funnit sig väl till rätta på sängen där nere!
Det var en parentes...

Utöver att rasta Larry, fyllde vi Gulingen med lite smått och gott och drog till Olofstorp. Johan fick ta tag i den rejält ingrodda sörjan under kylen och frysen, medan jag började plocka ur kartonger och fylla skåpen i köket. "Grannarna" Henrik, Karin och deras tös Alva kom förbi en stund för att kika på nya huset. Strax efter de åkt, drog vi också via Lerum där vi käkade välbehövd thaimiddag innan vi storhandlade i Mölndal.

Imorgon är det tillbaka till arbetet igen som sagt, och för att "bo in" sig på sin nya plats! Jag hoppas det är höj- och sänkbart skrivbord, men det är väl att hoppas på för mycket...

Kommentarer
Postat av: Elin

Du får sälja mössor på blocket :) Kan man beställa mössor också? Isf vill jag beställa 2 - en till barn och en till vuxen :) I will pay! :)

2009-01-11 @ 21:26:33
Postat av: Marita

Mums mums vad god den såg ut trots lite skador:))

Men nix-inget sånt för min del.



Sicken söt tusenfoting ni har då har nog aldrig sett något så långt mjukisdjur innan-imponerande:)



Och superflitig har du varit med ditt stickande.



ha en bra arbetsdag imorgon o jag ska hoppas på ett höj o sänkbart bord för din del...hoppas...hoppas....



//Marita

2009-01-11 @ 21:38:08
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Stefan till Elin

Skall inte bebisen ha en också? :o)

2009-01-11 @ 21:38:29
Postat av: Anna

Vaddå städa under kyl å frys? Menar du att det inte var gjort? Äckligt!



Det hade inte varit helt fel med en Mums mums. Jag har en halvt uppäten chokladtomte i min skrivbordslåda här på jobbet. det du. ;o)

2009-01-12 @ 08:47:20
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Elin

Tjohoo, tackar! Tjockt eller tunt garn? Vilken barnstorlek? Snackar vi Tjalläbäbis eller lite större? Jordgubbar eller blåbär? Annat bär kanske? :o)

Wee, här ska shoppas garn!

2009-01-12 @ 09:31:34
Postat av: Linda till Marita

Ja, vistt är Larry cool? han hängde i taket på en leksaksaffär, så det krävde viss öevrtalning för att få köpa honom! Jag minns inte hur många ben han har, men det är ett hundratal! Inte tusen i alla fall... :o)



Bordet verkar höj- och sänkbart, jag sksa bara klura ut hur man gör :o) Phuu!

2009-01-12 @ 09:33:46
Postat av: Linda till Stefan

Visst skulle hon vara fin med en liten mössa också!? Tror dock inte hon skule gilla att ha den på. Kanske om man gör hål för öronen...? Hm. ;o)

2009-01-12 @ 09:34:53
Postat av: Linda till Anna

Nope. Vi gjorde ju så att de fick slippa flyttstädningen mot att vi fick överta det mesta av takarmaturen.

Man undrar ju hur det ser ut under ens egen kyl! Vi hittade både smått och gott där under! :o)

2009-01-12 @ 09:52:18
Postat av: Elin till Stefan

Bebisen har redan fått en mössa! :) Den kom som present på nyår! :) Annars hade det ju varit självklart med en beställning till bebis också!



2009-01-12 @ 10:06:43
Postat av: Anna

Du, jag har en beställning på handledsvärmare om det är ok. Återkommer om exakt längd, mönster och färg. Jag har gett upp min egen stickning för år 2009. :o)

2009-01-12 @ 10:44:49
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Stefan och Elin

Hahaha! Okej, jag är ju som jag är. Såg inte att Stefan skrev till Elin! Trodde Stefan menade MIN bäbis, alltså Fia! Hahahaha!

2009-01-12 @ 10:47:12
Postat av: Linda till Anna

Men du gjorde ju ett par snygga om jag inte minns fel? Men klart jag kan göra ett par till dig! :oD Prickfritt resultat kan dock inte riktigt garanteras, särskilt inte om mönstret är för avancerat för mig! :o)

2009-01-12 @ 10:49:12
Postat av: Elin till Linda

Din bebis - Oo.. :) Hihi!



Vill du ha huvudmått på mössorna? Bebisen är en större variant, 6 månader typ! Kan få huvudmått på henne om du vill, och även på vuxenstorleken! Tunt eller tjockt garn... hmmm... ta det som blir bäst att sticka med, för det spelar ingen roll! :)

2009-01-12 @ 11:24:16
Postat av: Linda till Elin

Ok, en liten jordgubbe alltså och en stor! Det är ju fortfarande vinter, så en tjockare passar kanske bäst. Den vuxne lär väl inte ha någon sommartid, så där kör jag på den tjocka! :o)

Å andra sidan brukar väl bebisar ha mössa året runt, så då kan en tunnare passa bättre...Men då blir färgnyanserna inte riktigt lika! Hm...Är det samma familj som ska ha dom?

2009-01-12 @ 12:44:39
Postat av: Elin

Ja, tjocka är nog bra... små barn har ju ofta mössa även sommartid, men kommer säkert behövas varmt garn ett tag till så vi kör på det! Är samma familj som ska använda dem, så blir snyggt med samma nyans! :)

2009-01-12 @ 12:52:47
Postat av: Linda till Elin

Ok, då kör jag på tjockt! :o)

2009-01-12 @ 14:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0