Wohoo!

Vilket ös det var igår! Fullproppad sal med några nya. Mr X visade sig vara en vältrimmad kille som kör både box och cykel på Frölunda och PT (personlig tränare) på två andra. Eftersom Ylva hade boxpasset innan vårt, så hann vi inte snacka ihop oss ordentligt om vi skulle göra något speciellt, men det gjorde inget. Vi öste på och fick grym respons! Ylva bytte ut den tredje låten mot en enkel men vansinnigt kul trea från en jättegammal koreografi (nr 16!), och jag klämde in en extra powerlåt innan den sista, Heartbeatz, med tanke på det hjärtliga temat! :o)
Men jag kan säga att det var tufft med två powerlåtar på varandra! Shit vad slut jag var! Men båda Ylva och Johan, som Mr X hette, var visst lika slut fick jag höra efteråt! :o)
Ylva hade fixat en stor skål med gelé- och chokladhjärtan, samt en röd sport...förlåt, kärleksdryck som deltagarna fick ta av efteråt.

På väg hem genom stan passerar jag Liseberg, och hamnar i värsta trafikstockningen. Frölundamatchen har just slutat, så jag lyckas komma precis när alla drygt elvatusen ska hem därifrån! Samtidigt har Vägverket lagt underhåll av Tingstadstunneln den kvällen, så hela norrgående röret var avstängt! Putt-putt, i evigheter innan jag till slut kunde lämna E6:an och gasa upp på E45:an! Johan visade sig vara steget bakom, men tog E20 istället, och kom hem sekunden före mig, tack vare att jag tankat (och missat avfarten till macken så jag fick vända och göra värsta extrasvängen!).

Sov riktigt dåligt inatt av någon anledning. Diskmaskinen som vi slog på innan vi lade oss, fick för sig att "fastna" igen så som den gjort en gång tidigare. När det är en minut kvar ställer den sig och "gurglar" högljutt någon sekund. Brummar några till, "gurglar" igen, brummar, osv, och så tömmer den inte allt vatten ordentligt. Otroligt irriterande ljud, så jag klev upp, stängde av och startade bara sköljning för att få bort vattnet (fungerade förra gången det hände).
Gick sedan på muggen, och då hördes skumma smällanden/dunkanden i väggarna! Eftersom det kom från dushen, kändes vattenledningarna luriga, och då ljuden kom regelbundet med ljud från diskmaskinen, anade jag källan. Displayen stod och blinkade, så uppenbarligen hade jag gjort den sur på något sätt.
Stängde av den och gick och lade mig. Vaknade till flera gånger, pigg som en mört, men somnade lika snabbt igen. Irriterande!
Har en känsla av att jag inte lär vara piggast eller roligast ikväll...

I morse startade jag sköljningen igen, och då verkade den gå finfint. Kanske den protesterar mot att få jobba nattetid? Fick dock vänta ut den för säkerhets skull, så när jag kom iväg till jobbet var det nästan ljust. Underbart vackert frostvitt landskap med en rejäl måne som ett smycke ovanpå!

Under denna dag väntar jag på sång från både fisk och blommor, fast karln som brukar knäppa igång dom har jag inte sett ännu.
Efter jobbet får vi se om jag och Oo åker direkt till hans föräldrar, eller om det blir hem först för att lämna en bil. Vi ska färdigställa inbjudningskort, och då det ska vara den formella inbjudan, men på engelska, så har Oo fått forska lite i hur sådana brukar utformas. Dessutom ska vi kolla digitalbox-kortet, då vi plötsligt förlorat en hel hoper kanaler, vilket vi inte borde, samt nåt mer inför-bröllopet-grejs. Jag vet inte riktigt, men kanske tar jag med mig min klänning för att vid tillfälle åka ner till Kungsbacka för att prova ut en sista gång och lämna in för upp"syning" och förändring av ryggen. Jag måste ge mig ut och hitta silverskor också!
Fotograf är i princip fixad, en norska i San Francisco, och Johan har spanat in något uthyrningsställe för sina kläder. Vi vill ju ha bilder som visar var vi befinner oss, så Golden gate är självskriven, samt gärna någon typisk stadsbild. Jag tycker det skulle vara lite kul med ett par silverfärgade gymnastikskor, så i värsta fall rotar jag fram några gamla jag har och sprayar dom! :o)
Trevor kollar upp eventuella alternativa middagsställen, då hotellet inte hade ett eget rum för sällskapet. För mig spelar det ingen större roll, då vi är så pass få och det inte kommer att vara några "aktiviteter" så som tal och sådant.
"Var inte så säker på det!" Säger Johan då... Jahapp. Jag är bara tacksam över att Oo och Monica grejar på med förberedelserna så jag inte behöver tänka särskilt mycket på det.

Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att passet blev så lyckat! :) Skönt att köra slut på sig, för det är ju en skön känsla i kroppen efteråt! :)



Hmm, kanske inte ska ha diskmaskin ändå. Inte om de lever sitt egna liv på natten ;)



2009-02-13 @ 10:16:32
Postat av: Linda

Ja, de där endorfinerna är inte så dumma! :o)



Hehe, klart ni ska ha diskmaskin. Eget liv eller inte, så är de helt klart värt det! Än så länge iaf! :o)

2009-02-13 @ 10:44:33
Postat av: Marita

Skoj att specialpasset blev bra-men äta gott efteråt...ajabaja...;)



Min träning går så där denna veckan-har inte vågat gå iväg då jag inte vetat om vi är magsjuka eller ej-vill inte medvetet smitta ner andra-vet ju hur jäkla trist det är o själv bli smittad....men jag har tränat hemma iallafall-inte lika bra tycker jag själv men säkert inte helt fel iallafall.har gjiórt massa extra benböj som du rekomendera-hua vad jobbigt:))



ha det//Marita

2009-02-13 @ 11:11:42
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Hihi, bara några godisar! :o)



Tycker du gör det bra som tränar hemma! Det är ju så tråkigt, tycker jag i varje fall.

Hehe, det SKA vara jobbigt! ;o) Om du vill kan du lägga lite extra tyngd genom att hålla i något medan du gör benböjen. Minstepojken på ryggen till exempel? :o) Ytterligare en övning är "utfall", du kanske vet, då du står rakt, lätt isär med fötterna, och tar ett stoort kliv rakt bakåt med ena benet. Bakre foten på tå och därifrån med rak överkropp böjer du benen så du rör dig rakt nedåt och sedan upp. Det kan vara lite knepigt med balansen, men urgh, vad jobbiga de är!

Se till att du har fötterna parallellt, dvs tårna pekar framåt för att inte få vridning i knäna. :o)

2009-02-13 @ 11:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0