Vitlök...

...känns i munnen efter dagens pastasalladslunch! Funderar på att gå och köpa mig en semla!
Klickar runt lite och letar information om sprickor i mungipor. Ibland har jag fått en fin spricka i mungipan som inte är skön. Efter någon dag har den försvunnit, men inte denna gång! Nu har jag gått med den minst en vecka, och man gapar ogärna, då man känner hur den spricker upp. Ajajaj!
Det mesta jag hittar om sprickor som inte har andra symptom som blåsor, rodnad osv, är järn- och vitaminbrist.
Av någon outgrundlig anledning känns det som en ganska vettig förklaring. Jag är ju inte precis känd för mitt nyttiga födointag, och många gånger hade jag nästan önskat att hon i "Du är vad du äter" gjorde ett besök och visade på alternativa nyttiga rätter! Jag tror faktiskt det skulle vara ganska behövligt i mitt fall!
Tänkte hämta "Män som hatar kvinnor" i Balltorp efter jobbet, deras bibliotek hade den inne, och samtidigt kan jag kanske hitta något apotek där jag kan inhandla lite duktiga vitaminer. Eftersom jag saknar den självdiciplin som krävs för att fylla kostcirkeln på tallriken, får jag komplettera på det mycket sämre fusksättet i tablettform. Bättre än ingenting resonerar jag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Själv får jag det vid stress. När jag jobbade som grundskollärare hade jag ständiga sprickor i mungipan... Kan tänka mig att du stressat en del den senaste veckan, eller? Tänkte på alla incidenter med gulingen... Homestyling... Flytt... Pass... Kan ju vara en anledningen eller också inte. :o)

2009-02-24 @ 15:20:55
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Marita

Håller med klart fuskvarianten är bättre än ingenting alls.



Glöm nu bara inte o svänga in där de säljer sånt på vägen hem.



O du jag är väldigt glad det var pinkande hundenvarianten som jag trodde det var o inte den andre...hahaha..har försökt o luska hela dan här hur fanken skulle det gå till....hahaha....fina rubriker i gp sen...kvinna satt på huk o skulle sträcka ut benet föll handlöst o bröt sig både här o där....hahahaha

2009-02-24 @ 15:24:45
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Anonym

Många bäckar små brukar man väl kunna säga? :oP Jag ska knapra lite tabletter och se om något händer i varje fall.

2009-02-24 @ 15:54:05
Postat av: Linda till Marita

Garv! Ja, och tänk illustrationerna som de kunde göra till artikeln!



Ja, jag ska vara duktig och åka förbi butiken med den vita snoken på grön botten (visst är det en snok?) :o)

2009-02-24 @ 15:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0