Tiger!

Hittills varit fullt upp, vilket är kul! Roligt när inköparna ringer in till helpdeskcentralen och specifikt frågar efter en... :o) Det går ju inte riktigt, då det hänger på vilken typ av fråga de har!

Men nu har jag gjort något jag funderat på ett tag. Andreas gav mig den knuff jag behövde för att få ändan ur! I lördags kom han med en värvningsfolder för Världsnaturfonden, där man kunde bli fadder åt isbjörnarna. Jag har länge tänkt mig kunna bli medlem hos dom, men som sagt aldrig tagit tag i det.
Kikade in på deras hemsida och såg att man kunde stödja dom på flera olika sätt. Och det var inte bara isbjörnarna man kunde bli fadder åt, utan även tigrarna. Dom gillar jag, och är mera i min stil! :o)
Så där har jag nu anmält mig som fadder! Man blir månadsgivare, så jag har inte bestämt ännu på hur mycket, men några hundralappar blir det inte. Många bäckar små dock, och kan en del månadsspara för whiskeyklubbar och herrsällskap, så kan jag lägga några månadskronor på tigrarna! :o)

Vilka skulle du vilja hjälpa?

När jag ändå var i gasen, passade jag på att bli medlem också. Det kostade ju bara 300 spänn per år, och det tycker jag deras arbete är värt!


Det finns ju så otroligt många organisationer som alla behöver stöd. Andra organisationer jag skulle kunna tänka mig att stödja är Rädda barnen eller Röda Korset. Men då djur många gånger varit mig varmare om hjärtat än människor, så föll det ganska naturligt för mig att som ett första steg stödja dom, och faktiskt visa det i fler former än bara ord! :o) Hallå, det kostade faktiskt bara 300 för ett års medlemsskap! En utmaning ni hakar på? Eller har ni redan en organisation ni stöder? ;o)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Du är ju på väg att gifta in dig i släkten isbjörnar, räcker inte det? ;o)

2009-02-13 @ 11:14:55
Postat av: Marita

Vad duktig du är som stödjer o månadsparar för djuren.



Själv sparar jag inte för några djur...än...utan är bara delaktig i o sponsra speciellt psoriasforskningen o astma forskning-ibland vissa andra sjukdomar som jag för tillfället känner extra för så att säga.



Jag ska allt kika in på länkarna här ovan vem vet kanske jag oxå blir fadder....



Marita

2009-02-13 @ 11:15:14
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Stefan

Hihi, det kanske är sant!

2009-02-13 @ 11:20:11
Postat av: Linda till Marita

Du har hittat dina organisationer som du känner för och stödjer, vilket är toppen! Det finns ju som sagt så många som behöver stöd, och man ska välja dom som man själv brinner för! Man kan ju inte ge till alla!

2009-02-13 @ 11:22:00
Postat av: Elin

Hehe, nej isbjörnar låter inte som din grej... :) De är ju kalla och du är ju aningen frusen av dig! ;)

2009-02-13 @ 13:12:25
Postat av: Linda till Elin

Vem? Jag? Frusen? Nu vet jag inte alls vad du menar! XoP

2009-02-13 @ 14:11:32
Postat av: Elin

Nej, nej... jag måste ha tänkt på någon annan! Johan eller så! ;)

2009-02-13 @ 14:23:37
Postat av: Linda till Elin

Tänkte väl! Ja, Johan är ju mera troligt!! ;oP

2009-02-13 @ 15:36:00
Postat av: Andreas

Härligt Linda!!



Alla djur är lika mycket värda, vi är i behov av en biologisk mångfald här på planeten.



Å WWF:s vägnar tack för ditt bidrag!

2009-02-13 @ 17:40:48
Postat av: gråtiger

man ska vara snäll med tigrar...

2009-02-15 @ 00:57:14
URL: http://achromatic.blogg.se/
Postat av: Linda till Andreas

Varsågod! ;o)

2009-02-15 @ 11:27:22
Postat av: Linda till gråtiger

Jag försöker i varje fall? :o)

2009-02-15 @ 11:28:00
Postat av: gråtiger

mm, duktig tash.

2009-02-15 @ 22:24:09
URL: http://achromatic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0