Puss?

Det är trevligt att få mail från Oo. Korta, allmänna, generella, gulliga om allt och ingenting. Det är också väldig trevligt att lyssna till hans söta göteborgsdialekt i telefon!
Vi slutar alltid våra mail med "Puss". Vi slutar alltid våra samtal med "Puss".

Jag mailar till inköpare - och skriver nästan "Puss!"
Jag pratar med manliga inköpare, och har med panik tänkt efter vi lagt på: "Snälla farbror i himlen som jag inte tror på, jag sade väl inte "Puss?!?!"
Kanske bra med de nya skärmarna som döljer mina blossande kinder. Sedan kan de på andra sidan titta bäst de vill efter den plötsliga värmestrålningen!


Kommentarer
Postat av: Marita

hene...ditt inlägg här får mig genast o tänka på ett telefonsamtal jag fick för några år sen på mitt jobb....



Min kollega till mig svara-hon säger det är till dig o räcker luren till mig....jag som va helt säker på att det va nån av barnen(det var bara de som bruka ringa mig till jobbet)svarar så käckt i luren.....ja det är mamma....så där töntigt gulligt oxå



Min kollegas min när jag säger detta glömmer jag aldrig(hon visste ju att denna kvinna i luren INTE var nåt av mina barn)....o kvinnan i luren (som då givetvis inte alls var nåt av mina barn hehe)höll på o dö av skratt i andra änden där...till svar fick ja jaha är det mamma mohahahahahahahahaha typ.



Lite pinsamt kan man väl säga att det blev....detta får jag höra än idag från både kollegan o även av kvinnan som tur var var en jag kände....tänk om det varit från nån myndighet eller så...hehehehe



hehehe ja jösses tänk om du säger puss efter alla samtal...hehehe....kan inte sluta skratta...

2009-02-23 @ 16:35:23
URL: http://amorsblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Marita

Hahahaha! Ja, den var inte dum! Jag TROR i alla fall inte att jag sagt Puss till någon än. Men jag har fått radera i mail innan jag klickat på "Send"! Alltid bra att man kan läsa igenom det man skriver innan man skickar. Synd bara att man inte kan göra detsamma med det man säger! :o)

2009-02-23 @ 16:47:39
Postat av: Marita

hej igen...vill bara meddela att jag flytta hem till blogg.se igen....längta tillbaks....

2009-02-23 @ 18:10:52
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Anna

För mig går det bra att få ett puss i telefonen. Bättre än piss. :oP

2009-02-23 @ 18:26:44
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Marita

Hehe, vad bra!

2009-02-24 @ 08:07:16
Postat av: Linda till Anna

Piss?? Får väl hoppas det var ett snubbel med tungan!? Annars får du väl kontra med ett bajs då om det ska vara på den nivån. :o)

2009-02-24 @ 08:08:46
Postat av: Anna

Måste kanske förtydliga mitt tidigare inlägg. Jag har aldrig fått ett "piss" i telefonen. Men om jag får välja så tar jag hellre ett "puss". :o)

2009-02-24 @ 08:50:28
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Haha ok! Annars är det varken svårt eller ovanligt att det blir galet ibland! :o)

2009-02-24 @ 09:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0