Myyys!

Det snöar stoora snöflingor, tätt, tätt utanför våra fönster! Jag vill gå ut, lyfta ansiktet mot molnen och känna snön i mitt ansikte! Jag önskar det kunde fortsätta vräka ner minst en halvmeter, så man kan pälsa på sig och ge sig ut och kravla i den, böka, rulla och gräva! Såg nyhetsinslag från Umeå imorse och all den snö som skymtade i bakgrunden. Så mysigt! Så fint! Så riktigt, som det ska vara när det är vinter!

Idag blir det sjungande fisk efter lunch! För det är ju freedag, ja det är freedag! La-la-la-la-la-la-laaa! Vilket bra humör jag blev på nu!
Så ofta och så lätt att man bara riktar in sig på när man mår dåligt, och vräker ut det i stora ordalag. Sällan gör man detsamma när man mår bra! Är inte det dumt, så säg?

Dum-di-dum, da-da-dum!

Kommentarer
Postat av: Marita

Visst är det dumt...man borde bli bättre på o säga även när man är glad o lycklig-helt rätt-du är bra vis du:))



Njut av din braiga dag-här är det pulka som gäller en loten stund nu-lilleman vill så gärna ut o jag har inte mage o tvinga han inne trots hans feber i miórse-så vi bryter mot alla förbud o går ut en stund iallafall:))



ha en trevlig helg//Marita

2009-02-20 @ 14:15:07
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Skratt och skoj i snön kan väl kanske istället främja ett tillfrisknande? Så länge man inte blir kall och våt? Känns så, men ur medicinsk synpunkt ingen aning! :o)



Ha en trevlig helg du med!

2009-02-20 @ 14:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0