Mitt i veckan

Brrr, vad kallt det verkar vara uppe i norr nu! -30 i Sorsele sade de på nyheterna! Måste vara strålande vackert, från insidan!

Hm, min egen m&m-bild blev inte riktigt lika bra. De ser inte riktigt likadana ut i formen, vilket får mig att misstänka att de andra var av den gula påsvarianten, dvs de större med en nöt inuti. Och taklampan i köket och en amatörkamera var visst inte tillräckligt för att återge de klara färgerna. Fast de andra kanske var polerade? :o) 
Men observera det ansenliga antalet jag lyckades ha kvar till arbestdagens slut!
Oo lyckades hålla sig till efter middagen med att öppna sin Winegumförpackning. Sedan började han med att plocka ut några svarta som jag fick! Min hjälte!
Mm, de är så goda när de är så där mjuka och färska!

Syster Nina ringde under dagen, vilket jag missat, men lämnade ett meddelande där hon sade att jag skulle börja äta Folsyra!
"folsyra (nylat. a´cidum fo´licum, av fo´lium 'blad', eftersom substansen först påträffades i gröna blad och spenat), vattenlösligt vitamin som räknas till B-vitamingruppen. Folsyra förekommer framför allt i lever, kött (muskulatur) och grönsaker. Mest karakteristiskt för folsyrabrist är makrocytär anemi, dvs. blodbrist med få, men stora röda blodkroppar" (ne.se)
Hm...vad kan min höggravida syster ha menat med det?

Kommentarer
Postat av: Anna

Japp. Minus trettio i Luleå också. Brrrr...

2009-02-18 @ 10:26:57
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Elin

Har en del Folsyretabletter hemma, skulle kunna överlåtas till dig inom kort... :)

2009-02-18 @ 10:54:59
Postat av: Anna

...och ja det är riktigt vackert. Klär man bara på sig rejält med kläder så. Vissa man möter har rimfrost på kinderna och istappar under näsan. Så hoppas man att det inte är samma syn som de möter (dvs jag). Hehe.

2009-02-18 @ 11:51:18
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Mm, det är ju en speciell känsla att vara ute i sådant väder! Och istapparna kan ni ju jämföra! Vem har längsta? Snyggaste? Renast från snor? :o)

2009-02-18 @ 12:12:58
Postat av: Linda till Elin

Hrmpf, jag fattar inte alls vad de ska vara bra för! Jag har vitaminer så det räcker. Äter gröna...m&m:s och röda...geléjordgubbar! ;o)

2009-02-18 @ 12:16:30
Postat av: Elin

Hehe, nej det förstås - måste ju vara hela kostcirkeln i det! Kanska ska börja med det också istället för Mitt Val Kvinna och Järntabletter som barnmorskan tycker jag ska knapra på! :)

2009-02-18 @ 14:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0