Kaka söker maka, eller hur var det nu?

Linda och Johan har handlat på Ica Maxi i Angered, har lastat in kassarna i Goldie och ska kliva in för att åka hemåt.

- Lämnade du in pantkvittot?
- Pantkvittot? Det har väl inte jag!
- Ja, jag har det inte!
- Glömde jag det som man nästan alltid gör? Men jag tror inte ens jag har det! (börjar rota i plånboken)
- Tog inte du det? Jag har det då inte!
- Nej, jag har det inte. Kan inte ens minnas att jag tog det ur automaten. Gjorde inte du det?
- Nej, jag bara gick! Sitter det kvar i automaten då?
- Ja, det måste det ju göra, men jag kan inte ens minnas att jag tryckte på knappen. Gjorde du det?
- Nej, det tror jag inte... gjorde jag inte?
- Nej, jag tror aldrig jag gjorde det. Varför gjorde inte du det?
- Jag? Jag hade fullt upp med att stoppa in flaskor i automaten! Varför inte du?
- Jag hade ju fullt upp med att... också stoppa in falskor, och dessutom hålla i kassen! Du kunde väl lika väl hållit reda på att trycka på knappen!
- Jag? Jag har nog med att hålla reda på mig själv!
- Det är sant... Så då tryckte vi inte ens på knappen?
- Haha! Nej, antagligen inte...
- Haha! Men Oo!
- Men Lööve!
- Oo!
- Lööve!
(Upprepas några gånger, så där fånigt som bara par kan göra)

Ack ja! :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0