I väntan på bastun...

...skriver jag ett inlägg. Veckans sista dag bjöd på stålande solsken och nästan vårkänning i luften! Sovmorgon och våffelfrukost var inte fel innan vi pälsade på oss och utnyttjade den lilla snö som fanns! Kramsnö = snöbollskrig och snögubbe!
Även katterna kom ut i solen en sväng, men ogillade att bli våta om tassarna. Snacka om att de är bekväma innedjur! Lite komiskt att se Fia ta några steg i våra upptrampade spår, för att sedan sjunka ned och förskräckt rusa tillbaka till entrens solvarma plattor! Vi krävde dock lite sällskap vid slutförandet av "snowy", och där uppe fann hos sig rätt väl till rätta, god utsikt som det var!
Blandar thumbnails med fullskalebilder. Vet inte riktigt vad jag föredrar för att det ska flyta bäst till det jag skriver.










Att det kan vara så kul att bygga en snögubbe! :o)
Efteråt tyckte vi det var synd att gå in, så vi tog en liten promenad i Olofstorp. Påpälsade som vi var blev det ganska varmt av alla backar! Men härligt var det, och kul att gå omkring och se våra nya omgivningar och alla olika hus. Det är en salig blandning av gamla sommarstugor, utbyggda sådana, nyproduktioner, gamla tegelkvarter och panoramavillor.
Väl tillbaka hade det töat så pass att vår snowy rasat ihop! Men han bröstade upp sig rejält i varje fall under den tid han kunde! I bakgrunden skymtar det bortre grannhuset. De är längst in på vår gata, sedan är det alltså vi, och därefter det finska paret. Sedan svänger vägen 90 grader och sticker iväg uppför, där de andra husen tar vid på var sida. Det är den backen som Goldie kan ha lite svårt för om gubben med saltet är för sen på morgonen.

En rejäl pastasallad, "Shrek 2", lite stickning, upplastning av grejer på vinden, och vi är framme där jag nu sitter och väntar på att bastun ska bli varm. Skymningen börjar falla, tvättmaskinen hörs i bakgrunden tillsammans med "Runescapes" musik från stortv:n. När jag ska blogga får Oo flytta till vardagsrummet och spela, då jag vill ladda in bilderna och skriva på min egen dator! :o)

Hoppas ni haft en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Finfina bilder! :o)

2009-02-22 @ 17:56:51
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna

Förresten, vad sägs om detta?



http://www.syfestivalen.se/



Kram!

2009-02-22 @ 18:01:47
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Marita

Ohh vad mysigt med snögubbe o härligt väder-här hade vi nog mer snö än er men jag hann inte ut alls igår i det fina vädret....var ju personlig assistent åt en spyandes lillkille hela dan.



Gubben fick köra med traktorn igår o ploga här hemma kom ju rejält dan innan-men mycket hann töa igår ser jag här nu idag då jag kikar ut det är i o f fortfarande heltäckande vitt men staffans fina jättehögar av plogad snö är allt mindre än igår.



Hoppas du får en bra dag på jobbet//Marita

2009-02-23 @ 07:57:06
URL: http://amorsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0