Dagen D

Nej, så melodramatisk ska jag inte vara. Jag lär få besked om jag får vara kvar en månad eller kanske tre? Om uppdraget fortfarande ska vara kvar, och Volvo går med på att ersätta mig med en annan Elanare, så kanske han/hon ska läras upp under en viss tid. Detta skulle kanske köpa mig någon fler månad med lön.
Vi får se.
Jag ska i varje fall klicka runt lite och kolla vad jag behöver ordna för att söka a-kassa, samt vilka andra möjligheter det finns på arbetsmarknaden. Jag är ju öppen för ganska mycket som sagt, men det är ju en viss konkurrens om jobben här nere nu!
Christoffers fru som var en av dom som självmant slutade härifrån när hon förstod att hon ändå skulle få gå, hade undersköterskeutbildning att falla tillbaka på, och fick nytt arbete direkt inom hemtjänsten. De hade fem lediga tjänster nu, och 136 ansökningar! Alla från Volvo! Det är skrämmande och så tragiskt. 136 stycken! Så många människor, så många som kan ha barn, hus och bilar med räkningar som obönhörligt ramlar in varje månad.

Men jag kan inte låta bli att tro att Gulingen bryr sig om mig! :o)
Jag menar, de hittade inget fel på vare sig batteriet, eller att något annat som skulle vara anledning till att det laddat ur. Gulingen ville se till att den kom till doktorn, så jag skulle passa på att påpeka vibrationerna, så de skulle upptäcka hjullagret och i sin tur de söndertrasade distansringarna! Det måste ju vara så, eller hur? :o) På vägen hit kunde jag inte låta bli att bli lite sentimental, och gav Gulingen en liten smekning längs ratten. Min fina Guling!

Jag kan inte bestämma mig för om Gulingen är en "han" eller "hon". Det känns lite fel att säga "den" tycker jag. Gulingens hela riktiga namn är ju Seat Leon Stella. Seat är ju onekligen rätt "det"-aktigt, Leon killnamn och Stella tjejnamn! Var tycker ni? Han eller hon? :o)

Combat ikväll. Jäklar vad jag ska köra! Mina stackars deltagare ska gråta svett! Moahahahahaha!

Kommentarer
Postat av: Marita

Jag hade behövt komma på ditt combatpass ikväll..behöver verkligen gråta svett nu....känner mig totalt misslyckad nu som inte kunnat träna...har ju själv varit förskyld hela 1,5 vecka nu...är i o f nästan bra nu-men det är ännu nåt som inte är helt bra.



Sen denna magsjuka som jag nu kommit på måste vara den riktige vinterkräksjukan...de som drabbats här är ju dåliga så länge...vattnig diaree i en vecka var...ja träningen ligger på sparlåga tyvärr...försökte imorse men en glad liten kille förstörde koncentrationen med o behöva hjälp med än det ena än det andre...funka dåligt:((



Klart gulingen bryr sig om dig-du ser ju vad han försökt ge signaler flera ggr o då du inte tog dom helt på fullt allvar sluta han fungera ju:))



jag tycker gulingen är en han-varför kan jag inte precisera utan har bara tyckt så hela tiden...HAN....HAN....HAN...



Nä nu ska här fortsättas o donas i hemmet....har lyckats stryka alla dukar som ska fram idag iallafall-inte illa....nu ska de på,alla rum ska dammas lite bättre,dammsugas varefter de dammats...sist ska golven svabbas av oxå...tvätt finns det alltid lite o dona med.....matpauser ska det vara mellan allt annat...så varför sitter jag här???



ingen aning...det andra kanske inte lät så lockande...

2009-02-26 @ 11:41:29
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Förstår att det måste vara frustrerande att inte kunna träna. Men du äter ju fortfarande kontrollerat, och verkar ha fullt upp med barnen och hemmet, så vikten borde hålla sig ganska konstant ändå? Dock är det ju ledig du ska vara, så inte bara städa och damma dessa dagar!

Tycker det är trevligt att du "hälsar på", och det mesta annat brukar vara väldigt intressant och roligt när det är sådana saker på schemat! Själv tyckte jag TV-shop var himla intressant när jag pluggade! Hihi!

2009-02-26 @ 12:28:07
Postat av: Marita

hej igen....jo den håller sig runt samma så jag går iallafall inte upp o det är jag tacksam för.



Staffan ska se till att kevin håller sig långt ifrån mig en timme efter middan sen så jag kan träna på här hemma...får bli så imorrn med...eller om jag tränar när han sover middag imorrn om han gör det.



ja nu har jag hälsat på igen då...hehe...men jag va så nyfiken på om du skrivit nåt om jobbet så jag va bara tvunget in här igen.



Nä nu fortsätter expedition städning....tyvärr är det välbehövligt fasten det inte va så längesen det gjordes....min pedaniska sida infinner sig imellanåt... kanske jag även städar upp mig inför en eventuell kommande magsjuka för kommer en sån lär allt stå still....för en mamma o fru kan väl inte bli sjuk???O bli liggandes alltså....o skulle hon mot förmodan bli det händer inte mycket på städ fronten hemma.

2009-02-26 @ 14:47:35
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Vad är egentligen värre? Att karlarna inte ser att det behöver plockas undan och städas, eller att de faktiskt ser det, men skiter i det? (För de vet att ett fruntimmer till slut inte orkar se eländet längre och tar tag i det.)

Fick du tränat något?

2009-02-26 @ 22:41:12
Postat av: Marita

Ja en stund träna jag faktiskt-blev inte ett helt pass-gillar inte balsnövningarna som ingår i ett corepass-förstår inte riktigt vad de ger mig för träning mer än balansen då...så när dom kom gjorde jag lite kissande hund övningar o de andre benövningarna istället.



Men NU ska det tränas här på morran o sen ska det tränas ben o kissande hund senare oxå på dagen:))



O du det värsta är det de faktiskt ser skiten men skiter fullständigt o ta i den....för visst fasen måste de se-iallafll min karl...för det har allt hänt han påpekat då o då att det nu ser ut att va dags o typ plocka här eller där....grrrr...

2009-02-27 @ 07:54:30
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Marita

balansövningar...skulle det stå i inlägget ovan...

2009-02-27 @ 07:55:38
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Jag har inte så bra koll på corepassen faktiskt, men balansövningar brukar annars kunna vara givande på så sätt att de stärker den "fina" muskulaturen i och med att man står och justerar balansen hela tiden. Det är ju inte så man blir flåsig och megasvettig, men en viss styrka, och framför allt kroppskontroll har man nog av den typen av övningar.



Karlarna är väl smarta på det sättet att de klarar av att skita i det och vänta ut en annan som INTE klarar av att blunda för eländet! Men suck vad trött man blir!

2009-02-27 @ 08:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0