Weekend so far

Apropå låten jag lade in i veckan, så påmindes jag om "Sinbad"-filmen som jag faktiskt sett någon gång för evigheter sedan. Mindes att den var bra, och då jag har en förkärlek för animerade filmer, och såg att den var billig på ginza.se, så beställde jag den! Jag har en ganska gedigen samling av främst Disney och Pixars verk, men tyvärr började jag samla dom under VHS-ens tid, vilket nu är lika forntida som LP-skivorna. En av dessa antika filmer jag har är "Herkules", och då jag tycker den är så bra, uppdaterade jag den till DVD. Egentligen skulle jag vilja uppdatera många fler, men nu har jag börjat med en i varje fall. "Lejonkungen" har jag på två VHS, en på engelska och en på svenska, liksom "Mulan"! Musiken i Herkules är en av de bättre, och jag föredrar nästan den svenska versionen. Dessa två filmer ägnade jag så min fredagkväll åt att avnjuta, men först efter en, se och skåda, föredömlig middag! Kyckling fräst med färska champinjoner och vitlök med ris och bearnaisesås, samt en liten sallad! Om salladen ser mystiskt mörk ut så är det på grund av vinägern som jag dränkte den i.

Hämtade Oo vid halv elva efter lite påtryckning, eftersom vi skulle upp i ottan och spela innebandy. Trots firmafest var han pigg och glad när vi var på plats, till skillnad mot Andreas som behövde rusha några vändor och få in några mål för att vakna till. :o)
Jag överlämnade även presenten som Stefan köpt till Noel, och se så glad far hans blev! :o) 


(Dagens skörd)
En kombination av lathet och uppgivenhet för att ändå bara dribblas bort, medför att jag gärna stannar i backposition, tillika hamnar i "målis"-rollen. Trots att jag stoppar en del skott ganska framgångsrikt (och kännbart!), så slinker många ändå igenom till min stora frustration och Oos skadeglädje när han är i andra laget. Också då han brukar passa på att safta i extra när jag står där och skyddar, så de två på låren i bilden är hans verk! Bilden är tagen direkt efter träningen, så nu ser de ännu värre ut! :o)
På vägen hem var det så ljust och klart att vi passade på att logga två cacher som vi spanat på tidigare. Den ena som var en nano hittade vi snabbt, men lyckades inte öppna den! Tog några foton och hoppas att de godkänns som loggning.


Handlade också lite för den brunch vi blev sugna på: "Riktiga" toasts med mitt gamla mackjärn från Piteå!
Inga konstigheter! Fralla, falukorv, mjukost och ketchup! Oo brukar slänga i lite extra kryddor. Jag har haft sådant där annat eldrivet mackjärn, men de blir helt enkelt inte lika goda då! Det gamla hederliga i gjutjärn ska det vara, och till och med Oo håller med om att de blir godare! Däremot undrar jag om inte de där "Jättefranska" från Pågen blivit lite mindre? Jag har för mig att de varma mackorna jag fick som liten fick fyra rejäla "öron", dvs de klämda hörnen. Nu är det precis så att mackan kläms ihop ordentligt och bara två "öron" bildas. hm.
Därefter blev det några banor Super Mario innan vi tog oss i kragen och röjde här hemma! Oo betade snabbt av de grejer jag skrivit upp på tavlan: "Toaletterna, vika tvätt, tvätta och rengöra spisen". Under tiden dammsög jag lite extra noggrant, vilket inkluderar soffan och dess kuddar, samt fyllde på vedkorgen. När vi väl får tummen ur är vi ganska effektiva, så vi kunde ägna någon timme åt mera Mario innan det blev dags att byta om och åka till Jörlanda för julbord med resten av Oos familj. Sedvanligt på Hakefjordens gästgiveri, som denna gång hade väldigt mycket matgäster. Tycker bilden blev lite kulig, då man kan se våra ryggar i spegeln!

Fredrik som gjorde maten till vår bröllopsfest, hade fixat riktigt bra julbord, och jag lyckades förstås äta så där onödigt mycket att det blev på gränsen till illamående. Att man aldrig lär sig!



(Chokladpudding!)




Efteråt blir man förstås trött och pömsig, medan Oo piggnar till av att få så mycket näring i kroppen. Han åkte med Tomas och Monica in till stan för att träffa några från whiskeyklubben som hade en middags- och uteträff denna kväll. Det var ganska gott att slippa köra in till stan, och hem får han banne mig ta bussen. Om jag är vaken när han messar, så hämtar jag honom nere vid busshållplatsen. Det är ju en bit att gå från Gråbovägen, och inte nedförsbackar precis.

Vi fick liiite snö under dagen! Sådan underbart vacker och härlig skillnad det blir när landskapet får sitt vita vinterhölje! Mer, mer, mer! Dock blir det nog till att lägga på vinterdäcken på Gulingen imorgon.
Nu är jag inne på tredje varvet av combat-dvd:n, och klockan har passerat elva. Även om det bara är från busshållplatsen jag ska hämta honom, så känns det meningslöst att gå och lägga sig. Han hade en vag gissning på tolvtiden, så jag ska se hur länge nya Zelda kan hålla mig vaken.
Imorgon är det tredje advent. Tredje! Skrev jag förresten att jag fick upp en fungerande ljusstake i fönstret? Haha, inga Jehovas här inte!


Kommentarer
Postat av: Anna

Så flitiga ni varit. :o)



Ett tips nu när du köper en massa dvd. Köp de som erbjuds med dubbla skivor, en blu-rayskiva och en vanlig dvdskiva. För den dagen ni införskaffar blu-rayspelare så inser nu hur ruskigt mycket bättre kvalitet det är. Speciellt när det gäller Disney- och Pixarfilmerna. Vi köpte Bolt härom veckan och det var ruskigt bra bild. :o)

2009-12-13 @ 08:37:39
Postat av: Elin

Var Andreas bakis? Hade han druckit på fredagen med andra ord... jasååååå ;) Hehe, seg uppförsbacke hela lördagen för hans del ;)



Tack Stefan för tröjan ;) Så fin :)

2009-12-14 @ 08:15:44
Postat av: Linda till Anna

Aha, jag har aldrig riktigt anammat det där med Blu-ray, och vet inte riktigt varför heller. Kanske en försäljare på Elgiganten eller var det var när vi var där för att köpa ny dvd, som inte riktigt trodde på det(?) och rekommenderade oss att hålla oss till dvd. Men onekligen kan det vara bra att helgardera med både och när jag väl köper... :o)

Och Bolt är så bra! Har den på dvd! Xo)

2009-12-14 @ 08:45:35
Postat av: Linda till Elin

Hehe, men han spelade riktigt bra ändå! :o)

2009-12-14 @ 08:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0