Vintersulorna på!

Det gick bra mycket lättare att komma upp för backarna i morse! :o) En sådan "kan-själv" som jag, finner det synnerligen tillfredsställande att på egen hand göra något så basalt som att byta däck. Att med den barnsliga trotskänslan kämpa med trilskande bultar så svetten rinner och ryggen värker, nöjt kunna konstatera att "denna tjej kan minsann!" En barnslighet som nu medför att jag kan lämna in Gulingen för ett däckbyte framgent med gott samvete med motiveringen "jag kan, men ids inte".

Notera att jag jobbar med mysbyxorna på, mysigt värre! Oo kom hem lagom tills dryga hälften var gjort, och fick naturligtvis föreviga min fantastiska insats. Maja och Fia gjorde mig sällskap korta stunder, förnämt och försiktigt trippande i det våta underlaget.






De vill gärna gå ut, men väl där upptäcker de det ogästvänliga vädret och blir inte långvariga.

Snorar lite mer än vanligt senaste dagarna. Kan vakna på morgonkvisten, så snustorr i näsans slemhinnor att det nästan gör ont. När sedan kroppen vaknat ikapp så massproduceras snor, och jag får se till att ligga med huvudet åt rätt håll för att förhindra utrinning, alternativt snabbt stiga upp för att fånga upp stört(slem)floden som jag känner är på väg. Eller så blir det helt enkelt totaltätt, i en näsborre. Sedan kan det vara stunder och längre perioder när snoken är lika ren och öppen som Tingstadstunneln vid 04.15 på morgonen. Den där Torky-rullen som jag har på mitt skrivbord fick ju naturligtvis flytta med mig när vi bytte arbetsplats. Den börjar bli synnerligen urholkad nu, och de som vet hur de ser ut, vet att de innehåller en hel del papper! Nej, inte de där smalare Torky-rullarna, det är den bredare varianten! Helena kom igår och snorade och kände sig förkyld. Efter en halv dag av snyltande på min rulle började hon känna sig trasig under näsan. Pöh, jag har nog utvecklat valkar därunder, för sönderskavandet lämnade jag bakom mig där i september någon gång!
Har hela tre bokade till kvällens combat, så vi tuffar på så smått! Inför vårens schema är det hårt tryck från instruktörerna om passen! Eller inte.
Sedan jag kollade sist så har tydligen ännu ett pass löst sig i alla fall. Undrar hur de ska göra med resten, om de nu beslutar att fortsätta med gruppträningen där ute.
"Linda M" är jag visst fortfarande också, trots att jag uppdaterat infon hos dom.
Kållered ligger dock kvar som vanligt när juluppehållet är över.
TV3 har ju någon motsvarighet till "Gordon Ramseys kitchen nightmares" som de kallar "Kniven mot strupen". Reklamen för morgondagens program är en krog i Lindome som han ska gå igenom! Haha, vi har ju åkt förbi där flera gånger, men faktiskt aldrig ätit där, vilket man kanske ska vara glad för nu då. Nu när avsnittet är gjort kanske man faktiskt borde prova det?
Apropå mat, så skulle Oo prova något nytt ikväll till jag kommer från träningen. Han hittade någon lax med mangosås på Fiskbilens receptsidor, så det ska bli spännande!

 Fick förresten iväg paketet till Stockholm igår också. Gott att ha det gjort! Duktigt värre va?


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, du är duktig du. På många sätt. :o)

2009-12-16 @ 10:29:44
Postat av: Linda till Anna

Och sämre på andra, också ganska många sätt. Som att busvissla. Helt värdelös. Xo)

2009-12-16 @ 11:22:15
Postat av: Stefan

Det var på tiden! :o)



I Mölndal faller det ner en massa vita flingor nu, brrr...



Mår du allt när det vita eländet drabbar dessa civiliserade trakter?? :o)

2009-12-16 @ 13:38:37
Postat av: Linda till Stefan

Mölndal? Civiliserat? HA!

Men det kan du lita på att jag mår! Det är ju myyys juh! ;o)

2009-12-16 @ 13:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0