Växjö!

Jag ska ta en pinfärsk bild, och så sabbar Oo hela tiden! Nyss ankomna till Scandic i Växjö där det snöar fina lätta flingor! En dusch väntar efter flera timmar i Sävsjös Boda Borg. Vi kom iväg hyggligt tidigt på morgonen, så vi kunde ta en tidig lunch i Jönköping. Blev även ett litet stopp på Sportjohans butik för ännu en burk värmesalva, denna gång styrka tre!

Gulingen är packad och klar. Hur länge ska vi vara borta egentligen?? Jag måste dock poängtera att jag hade en väska, resten är Oos!


(Gissa var vi åt!)

Trots jullov, men antagligen tack vare den närliggande julaftonen(?), hade vi nästan hela Boda Borg för oss själva!

 
I dryga fyra timmar har vi klättrat, krupit, klurat och grejat. Tre rum fick vi redan från början veta att vi inte kunde ta, då de krävde minst tre personer för att kunna lösa. Annars lyckades vi beta av en hel del rum, med lite tips av den hygglige föreståndaren för vissa rum. :o)
Ett rum som vi dock gick bet på kallades Spökvinden. Där hade de lagt mycket mer möda på att bygga upp rena spökhusstämningen med ljudeffekter och sådant, så vi vågade faktiskt inte ens fullfölja den! Vi klarade till slut första rummet, men för att ta sig till nästa skulle man krypa genom mörka gångar. En bit in i mörkret blixtrar det till under mig där jag passerar, och ett ansikte stirrar upp mot mig genom stroboskopljuset, ackompanjerat av ickemysiga ljud! Jag tror Oo som kom bakom blundade sig förbi det partiet. När vi så till slut kom upp i nästa rum och såg en hukande figur bakom ett galler, fick vi nog och slank på darriga ben ut genom "fel"dörren!
 
Men av de 24 rummen varav tre vi inte kunde ta, så lyckades vi lösa 16, vilket vi tycker är ganska ok! :o)

Nu väntar dusch och sedan om vi hittar något gott att äta nere i hotellrestaurangen. Vi känner faktiskt inte något vidare för att ge oss ut i vinterkylan och leta cacher, men å andra sidan är ju kvällen inte över ännu, så vi får väl se!




 



Kommentarer
Postat av: Stefan

Spökrädda gottegrisar är ni! :o)



Hoppas ni bara njuter och kopplar av tillsammans, casharna försvinner inte.. :o)

2009-12-19 @ 19:17:20
Postat av: Elin

Kul med Boda Borg :) Bra jobbat där ju :)



Hoppas ni får en skön kväll!

2009-12-19 @ 20:20:52
Postat av: Linda till Stefan

Gottegrisar? Du menar Oo, inte jag inte! Xo)

Tack det gör vi! :o)

2009-12-19 @ 20:47:53
Postat av: Linda till Elin

Tackar tackar! :o)

Detsamma!

2009-12-19 @ 20:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0