December

Tvärstannade nästan på vägen ned från vårt berg när jag fick se månen, och var bara tvungen att ta en bild. Fin va?
Det är blobben i mitten, de andra är gatlyktor eller nåt.
Men den var så mäktig där den låg precis över trädtopparna, stor, gul och ruvande! Oo ringde senare när han var på väg och frågade om jag sett den, han också helt fashinerad! Vi pratade på en bra stund, och uppenbarligen är jag så mörkertrött nu, för plötsligt finner jag mig passera Hjällbo! Var är Angeredsbron? Jag är tydligen på väg att köra till Göteborg, men tack vare Oo, korrigerar han mig in på rätt spår, eller snarare väg igen. Ack!
Det är riktigt segt att kliva upp på morgonen nu, och katterna är helt hysteriska på nätterna. Det trampas och skas in under täcket, och Fia har en tendens att, förutom trampa med sina sylvassa klor var än en bit hud sticker fram, även smånafsa med tänderna för att få uppmärksamhet! Denna natt låg Maja som vanligt på min arm under täcket, och när Fia stod på kudden och gjorde ansats att också krypa in, så fräste Maja! Under mattes täcke är det bara hon som har tillträde minsann! Oo skrockar att jag har viss förberedelse inför eventuella barn, medan han själv inte vaknar ens om diskmaskinen skulle explodera. Snacka om att jag lär knuffa honom ur sängen när det väl blir dags! Eller så våpar jag mig och tänker "jag är ju ändå vaken".
Vi hade ännu en ganska kul diskussion igår om de generella skillnaderna mellan kvinnors och mäns tankegångar. Medan jag är sådan att jag ofta tänker på vad som behöver göras, och planerar därefter, gör Oo det som behöver göras, först när det blir så illa att han själv märker det och störs eller påverkas av det. Till exempel tvättar först när han upptäcker att sista kalsongparet är taget, eller stanken i kylskåpet blir så illa att till och med han störs av det! Jag måste lära mig att det inte är lönt att gå och vänta och hoppas på att han gör det som för mig är så uppenbart, som att dammsuga regelbundet, dammtorka innan lagret fossilerats, eller hålla tvättberget på någorlunda hanterbar nivå. Det måste sägas till, rakt och gärna övertydligt, "Kör TRE maskiner tvätt!" Inte "Tvätta tre maskiner", för då får man bara till svar att "-Vi har ju bara en, och hur blank vill du ha den egentligen?!" Tidsram måste sättas, gärna på någon dag så han känner att han har lite valmöjlighet. Dessa instruktioner måste dessutom skrivas upp på vår lilla tavla, annars glöms det bort.
Den där önskan att killen ska helt spontant och oannonserat ska plocka fram skurhinken eller frosta av frysen, finns inte. Varför göra något som är tråkigt, något som man inte ens ser eller tycker behövs, när man ändå har en tjej som till slut gör det ändå, irriterat för att hon än en gång förgäves försökt vänta ut honom, men lika trögfattad varje gång som inte inser att han inte tänker som hon.
Vet inte om det hade med vår diskussion att göra, men innan innebandyn, satte han igång en tvättmaskin, som han sedan hängde upp när vi kom hem! :o)
Sedan ska jag nog se till att fylla vår lilla tavla med göromål! Hahahaha!
Hade detta fina lilla vykort i brevlådan igår! Nu är vi officiellt inbjudna till Anna och Peters bröllop i mars! Jag tycker inbjudan är klockren! Varför öda tid, pengar och tandagnisslan på specialpapper, tjusiga typsnitt, rosetter, stjärnor och blommor för en inbjudan? Man behöver ju den bara för att veta tid, plats och sådant, och bröllopspengarna kan definitivt behövas till viktigare saker! Vi skrattade lite åt att de ju kunde ta sådana där typiska stadsvykort med bilder från stadens "bästa", typ en fontän, en kyrka och något promenadstråk! Hur coolt hade inte det varit? Men när Peter nu fixade vykort från själva kyrkan där de ska gifta sig, med Storforsen i bakgrunden, är det ju perfekt! Tack för inbjudan, vi kommer gärna! Eller ja, vi tog oss ju friheten att boka flygbiljetter och hotell redan för en månad sedan! :o)

Tänkte avslutningsvis haka på trenden för 98 procent av alla bloggar: Modeblogg!

Tröja: Öh, Mexx tror jag, minns inte priset 

Leggings: Tvåpack H&M typ 49,90:-

Stövlar: Din Sko 490(?):-

Jacka: Gekås Ullared typ 250:-

Kan också tillägga att jag har en hiskelig träningsvärk i benen idag! Imorgon åker Oo till Malmö, och på torsdag till Sälen. Jag kör igång ett kursblock med start i eftermiddag, så det blir att flänga fram och tillbaka till PVH några dagar nu. På lördag är det kvartal på Fitnessfestivalen.
Jag har ännu inte lagt på vinterdäcken, så det lär väl bli ett panikbyte när snöslasket överrumplar oss en dag. Men när man nu åker med Goldie som har sina sprillans nya vintersulor, skär det inombords när man hör dubbarna mot asfalten!
Vi har ännu inte hunnit gå över till grannen och tacka för hjälpen medan vi var borta. Vi köpte en liten special chokladask från Lindt, och visst är det förunderligt hur några bitar choklad kan kosta hundratals kronor! Så jag själv som aldrig avnjutit sådan dyr choklad, kan bara förutsätta att den är sanslöst välsmakande.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe. Vi hade ett antal olika motiv. Men ni fick det finaste. ;o)



Ja, det är tyvärr så även hemma hos oss. Jag väntar och väntar. På att han ska göra nåt åt den överfulla tvättkorgen, det smutsiga handfatet eller dammtussarna i trappen men icke. Jag blir riktigt sur de gånger han påpekar hur "bra det är att vi är så lika då ingen av oss ids städa"... Om jag skulle sätta igång så är det ju 85% risk att det alltid är jag som får göra allt. Så jag tycker det är lite fel att säga att jag är lika slö som han. ;o)



...och på tal om att vakna när barnet vaknar. Det är ju enklare att gå upp själv när man ändå vaknat. Annars ligger man ju ändå bara och lyssnar på vad det är som händer där uppe. Så funkar jag iaf. :o)

2009-12-01 @ 12:59:44
Postat av: Anna

Jag skrev ett finfint och lång inlägg här som hipps var borta... jaja.



Peter köpte hem vykort med flera olika motiv från Storforsen. Men ni fick ju så klart det finaste. ;o)

2009-12-01 @ 13:01:16
Postat av: Linda till Anna

Verkar som det kom in ändå? Blogg.se är knepigt ibland! :o/

Hehe, de skulle bara veta hur mycket man egentligen biter sig i läppen och försöker härda ut istället för att säga till! Sedan kan det nog vara så att vi båda är lika slöa, men toleransnivån är 50 ggr mindre hos mig! Xo)

Ah, klart det blir så, att man ligger och lyssnar! Men ååh, då är det ju lika bra att kliva upp! Xo)

2009-12-01 @ 14:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0