Dan innan dopparedan

Fia vill ut stup i kvarten, men väl ute vill hon rätt snart in igen. Vi har fått lite till snö under natten, men ändå långt ifrån "bada-rulla-åla-brottas-byggasnöggubbe"-nivån som jag önskar. Men man får vara nöjd med det lilla, vilket jag är. Det är så himla mysigt på utsidan nu!

Sitter helt ensam i vårt lilla landskap och kan för omväxlings skull lyssna på combatmusiken utan hörlurarna. Fudnerar på att köra njågra av de nya låtarna i Sisjön ivkäll. En egen liten smygpremiär, för än så länge verkar det ju faktiskt bli pass då det är tre bokade.
Tackade ja till att köra release med Anna F i Örgryte också, dagen innan Kålleredsreleasen. Eftersom jag ska köra hela koreografin själv på torsdagen efter, kan det vara bra att jag får köra igenom passet ordentligt innan.
Kinesiska Geelys köp av Volvo verkar mer eller mindre spikat nu, och nån kille med mikrofon trampade omkring utanför grindarna när jag kom. Vad förväntar han sig att folk ska säga? Han såg inte så jätteupphetsad ut över sitt uppdrag, och jag slank fort in i vår byggnad och hissen som plingar som en hotellhiss.

Vi fick julkort från farbror Sven och fru Gertrud som avslöjade att de skulle fira jul med sin ene son här nere i Göteborg. Då får man ju passa på att träffas, så vi bjöd in dom till lunch på söndag! Med kusinens familj blir vi tio pers, så jag får lite att planera och förbereda ändå denna jul! Jäklar, då kommer det ju bli en sådan där situation där man önskade att man kunde stå emot de egna förväntningarna. Vi får gäster i juletid, och allt vi har är en sketen ljusstake i fönstret. Vet att det är fel, men jag kommer inte att kunna låta bli att skämmas lite. Så hårt präglad är jag på representativt hem och vilja att visa god husmorsförmåga! Skit också.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Skit i ljuselände och sånt, det är ju din goda mat som gäller!!!

2009-12-23 @ 14:58:41
Postat av: Linda till Stefan

Men tänk om det inte blir gott då! XoI

2009-12-23 @ 15:08:08
Postat av: Stefan

Varför tänka på något som inte händer? ;o)

2009-12-23 @ 15:57:17
Postat av: Elin

Håller med Stefan, skit i det och laga god mat som du brukar :)

2009-12-23 @ 16:02:26
Postat av: Jenny

Spelar väl ingen roll! Umgås och träffa dem du inte träffar så ofta istället. Beställ mat så slipper du stå i köket!

Tack för julkortet förresten (det hann fram i tid)



/Jenny

2009-12-23 @ 16:05:47
Postat av: Anna

Ja, att det ska vara så svårt att bara slappna av och njuta av alltihop. Kram!

2009-12-23 @ 21:15:50
Postat av: Linda

Tack ska ni ha, ni har så rätt! Det viktigaste är ju att vi får träffas, och min mat är alltid utsökt! ;o)



God Jul på er!

Kram!

2009-12-23 @ 22:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0