Alltså...

... är detta något att ha på första sidan? Jag kan inte rå för att de förorättade minerna får mig att tänka på bortskämda ungjäklar vilkas största problem är ett kortslutet batteri och det trauma som medförde ett framtida liv som tomte istället. Lita på att hon står där med tärnglittret nästa år ändå! Varför får denna typen av "artiklar" mig att bli arg? Varför bryr jag mig ens? Jäkla Aftonbladet som smäller upp sådan här skit mitt i synen på mig! Nästa år ska jag bara kolla på DN.se.
Obönhörligt tänker man tillbaka på sina barns dagar när man manades upp i ottan för att lussa för pappa. Storasyster var Lucia, och jag var tärna eller tomte. Gjorde man det för hans skull? Gjorde man det för att det hörde till? Jag kan då rakt inte minnas att jag gjorde det för min egen skull. Och vete tusan om farsgubben tyckte det var så roligt att väckas tidigare än vanligt till tafatt luciasång med en pushande mamma i bakgrunden, och uppbåda en form av entusiasm för en frukost bestående av torra lussekatter och egentillverkade (och därav) missbildade pepparkakor dränkta i glasyr (fyraåriga Linda tyckte det var gott!). Jag tror aldrig att vi lussade för mamma, den enda som väl egentligen skulle ha uppskattat en sådan sak. Nån sån där mammagrej.
Elviras mormor kanske uppskattade att det pinsamma och årligen oundvikliga lussandet för ovanlighetens skull fick ett annorlunda avbrott. Hon kan knappt vänta tills Elviras tonårshormoner förvägrar henne att kränga på vitskjortan (förlåt, tomtedräkten skulle det ju vara) och bespara kära mormor (och tillika pengagivaren) falsksången.
Om jag låter synnerligen synisk cynisk (jaja STEFAN!) så är det korrekt uppfattat. Jag är på väg ned igen, men finner det mer tillfredsställande att låta det få utlopp i elakheter istället. Så passa er.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej solstråle!! :o)



cynisk stavas det.. vassego att bli arg på mig nu :0)



Tycker om dig ändå!!!

2009-12-15 @ 12:52:28
Postat av: Linda till ordpetaren

Jajaaaaurrrrgh!! Jag har rättat det, nöjd nu? Va? Va? Va?



-mutter-



Tycker om dig med.



-mutter-

2009-12-15 @ 13:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0