Turnover

Angeredsbron är inte plan. Den går nedför från Angered mot Hisingen. Detta innebär att de som kommer från Hisingen åker uppför (jo faktiskt!). Idag låg molnen på marknivå på vissa ställen. Angeredsbron var inhöljd i täta moln, där man först mot slutet kom fram där under. Om man observerar denna bild, så ser man att vi har solen i ryggen. För de som kom från andra hållet, såg det bokstavligt talat ut som en väg upp till himlen! Täta moln, upplysta av solen, och så vägen som bara försvann däri. Det såg faktiskt rätt coolt ut!

Hemma hos oss var det så här soligt och klart, men så visade det sig ju också att vi var ovanför molnen, då det vid Gråbovägen såg ut så här! Fräckt att det kan skilja så mycket på så pass liten sträcka ändå.


Jag knödde mig in till stan efter jobbet igår ändå. Hade sådan flax att jag fick en parkeringsplats precis när jag kom in på Heden! Oo och hans gamla kollegor brukar under sommaren träffas på Brasserie Lipp på Avenyn, så vi slog oss ned där och beställde mat medan vi väntade på de andra. Som de flesta matställen längs med Avenyn, så var det dyrt där. Egentligen inte klokt att man är villig att betala så mycket för en bukfylla! Vi gick dock på den billigare Club sandwish, som var riktigt god. En aspekt till som fick mig att tveka att åka in till stan, var att jag nu när det är så lugnt på jobbet, har lite mer avslappnad klädsel. Jag hade blåjeans och huvtröja. Jeans brukar inte vara några större problem, men jag vet att Christoffer har fått smådiskreta antydningar om det olämpliga i huvtröja. När det nu är så lite folk här, och jag inte ska träffa någon annan, så tog jag dock denna tjockare och skönare tröja. Den uppskattades dock inte riktigt heller på Lipp, då jag fick en mycket tydlig nedlåtande blick av den stroppige servitören. Ni vet, en sådan där de först ser en i ögonen då de hälsar, och sedan övertydligt sveper ned över en och fastnar en extra millisekund innan de tittar upp igen.
Ett tag skämdes jag, men kopplade bort det efter en stund. Det var en salig blandning av klädstilar där på uteserveringen (okej, jag kanske hörde till de sämre), men när jag sedan såg honom smöra för två knappt myndiga tjejer i kortklänningar och decimeterklackar, bekräftades det att det inte var klädkoden det var fel på, utan hans hjärna. Jag avnjöt i alla fall en Creme Brulée också, och var mätt ända tills jag somnade för kvällen!

Innan dess åkte vi och provianterade lite, då det ekat tomt i kylskåpet ett bra tag. Självscanning är bra grejjer!

Väl hemma tog vi det lugnt med lite Wii och bastubad. Wii-kontrollen fungerar bättre nu! Det verkade bara som att man hamnade för långt bak när man satt bakåtlutad i soffan! Kom man lite närmare, så fungerade den bra! Skumt med tanke på att vi alltid suttit där...menmen.

Får se om det blir något pass i Örgryte denna vecka heller. Ser att det är fyra bokade nu, och gränsen går vid fem. Blir det inget, så åker jag kanske till Ullevi och är med där. Oo skulle visst spela tennis med Andreas idag, så han får röra lite på sig också.
Hm, vilken kontrast! När man nu kikar ut är det klarblå himmel och strålande sol! Igår var jag inställd på att sommaren var över! Man vi är ju i augusti nu, är inte det en höstmånad? Är det bara jag som har fått för mig det? :oP

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vad gott det såg ut! Vad hungrig jag blev...



Idag kan man ju gå ut hur som helst bara man har pengar på kortet. Du bara svamlar. ;o)



Det kan inte tänkas vara så att batteriet håller på att ta slut i handkontrollen? Då blir den ju lite kinkig... Har ni funderat på att köpa in de nya? Wii motion plus eller vad de heter? Jag skulle vilja köpa det nya spelet "Resort" men måste invänta till vi inreder allrummet. Det är svårt att fäktas och spela tennis i vårt tvrum där nere... Tyvärr är det nog så att när vi välinhandlat alla möbler OCH en ny tv så har jag inte råd att köpa något spel OCH nya handkontroller. :o)



2009-08-05 @ 09:21:02
Postat av: Linda till Anna

Jag vet, det är bara min strikta uppfostran som gör sig gällande ibland om vad som "passar sig" och inte :o/ Men det VAR gott! :o)



Mja, de indikerar inte lågt batteri, men ska även kolla mot annat spel än det nya. Har också funderat på den där "motion plus" grejen. Funkar det då på alla andra spel, eller bara på det där "Resort"? Hehe, om ni har ny fin tv att spela på, så måste ni ju ha tipp topp handkontroller också juh! ;o)

2009-08-05 @ 09:35:55
Postat av: Anna

Tydligen MÅSTE vi köpa en ny platt-tv dit ner och det ska tydligen vara en LED. Hå hå ja ja. Pojkar och deras prylar. Så det blir den gamla 40 tums platt-tvn som "extra tv". Tack och lov hamnar den inte i sovrummet iaf. ;o)



Jag har för mig att motion plus funkar på alla spel.

2009-08-05 @ 09:47:57
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Klart man MÅSTE! Enligt dem! ;o)



2009-08-05 @ 10:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0