Trött

Känner mig trött och seg. Har inte gått och lagt mig senare än vanligt senaste veckan, men ändå känns det som jag fått för lite sömn. Brukar inte ha några större problem att ta mig upp ur sängen, men nu är det segt! Kanhända ett samband kan skönjas med eminenta middagar som inte tillagats hemmavid på sista tiden?
Vi ska ta oss i kragen. Idag ska det handlas, men jag har ingen aning om vad. Oo föreslår sin älskade spagetti och köttfärssås, vad är det med killar och spagettiochköttfärssåsgrejen? Själv står det mig upp i halsen, men kommer jag på något annat att göra? Nej. Det är så aptråkigt med vardagsmaten. Jag hatar den, föraktar den, vill att den går och drar nåt gammalt över sig.
Oos inställning är likadan. Så jag antar att man får betrakta det som ett fysiologiskt under att vi inte påvisar någon uppenbar näringsbrist. Tacka de svindyra tabletterna på burk för det kanske. Eller så är kostcirkeln och näringsläran överskattad. Man kan leva på Denniskorvar, limpmackor och sega popcorn. Du blir bara lite trött, men det kanske det är värt.

Frågan är bara om jag tycker det imorgon när jag ska köra combat för Asma på Frölunda igen. Kanske bäst att trycka i sig en extra Denniskorv. Synd att jag slängde de sista popcornen.

Kommentarer
Postat av: Anda

Idag blev det korv och makaroner här. Det är gott. Med sockerärter till!



Pajer är ju enkelt att göra (får du en lunch också), tacos (där får ni en massa grönsaker), hemmagjord pizza (jätteenkelt om du köper halvfärdig deg), ugnspannkaka, grillad kyckling... ;o)

2009-08-18 @ 19:23:59
URL: http://andasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0