Sightseeing

Uppe tidigare idag för att skjutsa min Oo till jobbet. Vi ska till banken efter jobbet, så han tar Älvsnabben över till Lindholmen och så möts vi upp där. Jag lyckades förstås glömma mobilen hemma (igen), varpå han dumförklarade mig (igen). Vadårå? Jag vet ju vart jag ska, och när jag ska vara där!

Sedan jag släppt av honom, och jag ändå var inne i centrum, passade jag på att knäppa bilder till höger och vänster. En liten sightseeing av min väg till jobbet från centrum. Lite mer intressant än den vanliga, som mestadels består av skog...

  
Från Stenpiren och ut över älven.





Danmarks- och Tysklandsfärjorna ligger för ankar, med lilla Älvsnabben i förgrunden.


Snapshot in mot Järntorget.




Jag tror det är Stena line som har någon kampanj med Nicke Nyfiken. Nu sitter han på taket till färjeterminalen. Resväska syns inte, där den står intill på hans högra sida.

Älvsborgsbron. En av möjligheterna att komma över till Hisingen, och dit jag är på väg. Bron invigdes 1966 av Olof Palme (då kommunikationsminister). 933 meter lång och 45 meters segelhöjd.



Trafiken har ökat denna vecka, men är ändå långt ifrån uppe i full "styrka". På väg upp. Och en vy in mot stan.


Efter brokrönet öppnar sig Hisingen, Sveriges fjärde största ö (efter Gotland, Öland och Orust).




Nästan framme vid Volvo Cars gigantiska område. Vädret är inte det bästa som kanske syns. Nu är det riktigt mörkt ute, och det regnar.


Både jag och Oo var rätt sega igår. Vi möttes upp på Ica Maxi för att veckohandla, och fixade faktiskt en riktig middag!

(Goldies rumpa!)

Det blev också en avstickare till ...


Middag, "House" på tv följt av "CSI NY", och vår måndag var klar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för guidningen. ;o)

2009-08-11 @ 09:49:11
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Stefan

Det är vackert ute i skärgården! :o)



/Stefan

2009-08-11 @ 10:33:26
Postat av: Linda till Stefan

Ja, jag gillar vyn åt andra hållet från bron, ut mot vattnet!

2009-08-11 @ 10:41:19
Postat av: Linda till Anna

Vassego! :o)

2009-08-11 @ 10:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0