Mörk fredag

Fia ligger sällan hårt ihoprullad till en prydlig bulle så som Maja kan göra när hon sover. Fia behöver hjälp för att detta, och tar då ofta till hjälpmedel. Intill vår säng har hon sin plastbunke, men dyker andra möjligheter upp, trycker hon sig gärna ned i dom. I morse Oos tomma skokartong till exempel.

Gårdagen bjöd på riktigt sommarväder, med strålande sol och över 25 grader varmt. Idag var det förvisso rätt skönt ute, men mörka täta moln och duggregn till och från. Det har utlovats rejäla åskväder under dagen. Coolt!

I samband med att jag plötsligt ska förstora brösten och skaffa pistoler, kom vi under gårdagen in på Halloween och frågan om vi skulle ha en fest även i år. Efter lite funderande och diskuterande så beslöt vi för att, ja, det är klart vi vill! Sedan blir jag lite osäker. Vill folk komma igen då? De kanske tyckte det var aptråkigt sist. Och så är det det faktum att vi bor mera svårtillgängligt med tanke på de som vill festa. I Lindome var det nära till bussen för att ta sig hem. De kan ju övernatta, men många brukar ju gärna dra sig för det.
Nåväl, det löser vi på något sätt!

När jag kom hem igår hade Oo nästan färdigställt smaskig pastasallad! Massa grönt med knaperstekt bacon. Nyttigt värre! :o) Får se vad det blir idag dock, tror inte vi planerat något speciellt. Eventuellt skulle han till Uffe efter jobbet och hjälpa honom flytta. Jag tog med gps:en för att kanske ta en cache som jag såg fanns alldeles intill byggnaden jag nu sitter i! När jag körde förbi området den ska ligga i nu, så såg terrängen dock lite snårig ut, så vi får se.

Lugn resterande kväll igår i alla fall. Stickade medan Emma Green hamnade på sjunde plats i höjdhoppet, och Bolt tog sitt andra världsrekord, denna gång på 200 meter. Tanken var att vi skulle lägga in räkningar och strukturera upp våra bankkonton litegrann, men eeh. Det får bli senare. Vi upptäckte att vi kommer att behöva femtioelva olika sparkonton för framtida projekt vi vill göra! Heh! Jag får nog skaffa mig ett tredje extrajobb!

Kommentarer
Postat av: Anda

Hon är ju för söt.



...Eller så får ni sätta upp en prioriteringslista och hålla er till den. Ett till extra jobb lät mindre kul. ;o)

2009-08-21 @ 12:40:20
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

För det mesta! :o)



Prioritera? Men, men, vi vill ju göra ALLT!! Xo)

2009-08-21 @ 13:09:18
Postat av: marita

Mums den såg ju riktigt smarrig ut den där pastasalladen.



men så söt missen din är då:))

2009-08-21 @ 13:41:27
Postat av: Stefan till Oo

Mina fönster är GÖR-skitna!!!! Visa att det inte bara var show-off till bröllopsmottagningen!!!

2009-08-21 @ 18:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0