Kortvecka!

Ja, det är det juh! Och långhelg tack vare Långfredag och Annandag påsk! Tjo-hoo!

Något som inte riktigt hör hemma i morgonens bild?

Tomas och Oo monterade ihop hans present medan köttet låg på grillen igår. Redo att användas! Jag har också fyllt upp bokhyllorna ganska rejält redan. De står ganska bra där! :o)





Hög mysfaktor igår med brasa, tända ljus, välstädat och god mat i magen.

Jag har ju påbörjat en ny stickning också! En tröja! I miniformat... Tycker det känns logiskt att börja med en liten, med tanke på att resultatet kan bli lite sisådär. Nu är jag tillbaka till små stickor, vilket känns jättepillrigt! Det är ju lite skillnad på 20 mm och 3 mm! Och garnet! Känns som att sticka med snöre, och det är det ju nästan också!
Jag vågar inte visa hur den ska se ut om jag nu lyckas fullfölja detta verk, just med tanke på dess osäkra framtid. Förhoppningsvis klarar jag det någorlunda, då den var så himla söt!




Majas sår har läkt jättefint! Passade på att knäppa en bild medan hon låg tryckt mot Fia i soffan.

I eftermiddag åker Oo en sväng till Lindome och packar någon kartong eller två. Sedan möts vi upp på Sahlgrenska och Droppen för att lämna blod. Radio och tidningar har ropat ut att det är brist, och vi har båda fått våra kallelser. Man får ju dra sitt strå till stacken!


Sedan måste jag verkligen ta tag i sommardäcksanskaffandet! Funderar på att skita i att jobba mig på nätet, bara lassa in de gamla i bilen och dra till en gummiverkstad. Det måste ju vara fixat, bytt och klart innan vi åker till USA, för vid hemkomsten måste vinterdäcken vara av.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe... Jag tycker ni gott kan ha den stående där. :o)

2009-04-06 @ 11:26:24
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Två-ett till mig! ;o)

2009-04-06 @ 14:15:39
Postat av: Marita

Skönt att Majas sår har läkt fint-läskigt när de små liven blir skadade.



Är faktiskt lite nyfiken på din minitröja...ska bli intressant o få se resultatet sen:))



//Marita

2009-04-06 @ 15:24:31
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Heh, ja, jag tycker också det ska bli intressant! Xo)

2009-04-06 @ 15:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0