Guldkorn

Fortsätter att spara dessa små guldkorn som gör mig så glad i hjärtat!

Fick förresten sms gällande lägenheten i Portugal. Det där ärendet som både jag och min syster begravt långt bak i de dammiga arkiven. Vår döda mosters andel är visst redo att skrivas över nu på oss, men hon behövde bland annat kopia på våra pass! Grreat timing! Blir till att koppla in skrivaren/kopiatorn när jag kommer hem efter combaten.
Frågan är ju bara vad som händer sedan. Dödsboet har ju egentligen i och med det sett till att fullfölja sin del, andelen i lägenheten överförd till mig och min syster. Att sedan få den såld visade sig ju vara ännu en jäkla process som medför kostnader. Som ägare hamnar också underhållsavgiften på oss, på drygt 500 EUR per år. Kul. För två veckor vi knappast kan utnyttja. Wee. Känns snarare som vi fått ett arv som kostar oss en massa pengar!
Moster menade nog väl. Men det hade varit snällare att bara ge oss en summa så som de övriga kusinerna fick! I varje fall enklare. Att ta itu med att få lägenhetsandelen såld får vänta. Jag ska på semester.

Men först ska jag köra skiten ur mitt sista pass på fyra veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0