Tänkvärt...

...fick detta häromdagen av Monica. Det cirkulerar så mycket liknande, men denna tyckte jag bara var så fin, och så sann!

"Världens sju underverk:
En skolklass blev ombedd att skriva ned, vilka i deras mening världens sju underverk är.
Följande topplista uppstod:
1. Pyramiderna
2. Taj Mahal
3. Grand Canyon
4. Panamakanalen
5. Empire State building
6. St. Peters domkyrka i Vatikanen
7. Kinesiska muren

Lärarinnan lade märke till medan hon samlade in resultaten, att en elev fortfarande höll på att skriva.
Därför frågade hon flickan om hon hade problem med sin lista. Hon svarade:
- Ja, jag kunde inte bestämma mig helt och hållet. Det finns så många under!
Lärarinnan sade:
-Nå, berätta för oss vilka du kommit på hitentills, så kanske vi kan hjälpa dig?
 Flickan tvekade först, men började sedan läsa upp:
- Detta är för mig världens sju underverk:
1. Att kunna se
2. Att kunna höra
3. Att kunna beröra
4. Att kunna lukta
5. Att kunna känna
6. Att kunna skratta...
7. ...och att älska

Det blev helt tyst i rummet.
Dessa vardagliga saker som vi bara tar för givet är verkligen underbara.
De dyrbara sakerna i livet är inte de som kan köpas eller tillverkas.
Tänk på det, njut av det, och ge det vidare."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0