Så fick det bli...

Karln på verkstaden var stressad och less på mig och gulingen nu. Jag ringde efter lunch och fick alternativen:
"Lappa" på skadorna med en täckfärg som skydd mot fukt, då bilen blir väldigt rostkänslig om klarlacket saknas. Detta skulle de göra utan kostnad.
Eller lacka om hela taket till en kostnad mellan 3500-4000 spänn.
Hur lacken skulle skadas eller inte på de övriga ställena där den är tejpad, kunde han inte uttala sig säkert om. Men av vad de kunde se, så var detta dåliga omlackeringsjobb inte gjort på de övriga delarna, så den lacken borde klara sig när de drar loss tejpen.

Vi beslöt att låta dom "lappa" skadorna, och så får jag se hur illa det blir. För att fixa hela taket kan jag ju lika väl vända mig till någon annan verkstad.
Så min guling kommer att bli lite gulfläckig, förhoppningsvis enbart på taket. De skulle använda en täckfärg i så lik färg som möjligt.... Man får väl kanske vara glad att de inte använder grönt. Men så har jag ju inte sett resultaten ännu heller. Den gula kanske är "slut"?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0